Estrenem dos temes del nou disc 'Cançons per a després d'un diluvi'

El retorn
d'El Fill del Mestre

Diuen que després de la tempesta ve la calma, i després de la redempció arriben les cançons del quart disc d'El Fill del Mestre. Jordi Gasion combina aquest projecte musical de banda amb l'aposta personal de Gasion. El dia de Sant Esteve va anunciar el retorn d'El Fill del Mestre en un concert on va interpretar alguns temes nous, i a principi d'aquest any es va tancar a Garate Studios, al País Basc, per enregistrar la desena de cançons que formen 'Cançons per a després d'un diluvi' (autoeditat, 2014), acompanyat de Txabi Ábrego (guitarres), Dick Them (baix), Mikel Ábrego (bateria) i Joserra Senperena (piano i hammond). El disc sortirà a la venda el 22 d'octubre i a EDR n'avancem dos temes: "L'abisme quotidià" i "12 dies i un dimarts". Plegueu els paraigües i apugeu el volum!
 
text: Sandra Tello. Fotos: Oriol Càrceles
"Cançons per a després d’un diluvi em porta al primer dia de sol després d'una llarga tempesta, on el verd és més verd i la llum brilla amb una intensitat que pràcticament t'enlluerna, tot això mesclat amb l'estranya sensació que tot ha canviat al teu voltant i que ja res serà com era abans. Aquí és on comença la cançó", descriu Jordi Gasion. L'artista lleidatà recupera així els seus orígens agombolat per l'admiració a la galàxia Sisa.

El Fill del Mestre alerta que el tema "L'abisme quotidià" està ple de referents: "És una mescla d'influències en un principi inconnexes que es troben al llarg de la cançó. Guardant les distàncies, m'atreviria a dir que van des de Supertramp (piano elèctric Wurllitzer) o Jethro Tull (guitarra acústica) fins a El Último de la Fila (baix i bateria)". Pel que fa a la lletra parteix d'un vers del poemari Birthday letters (Cartes d'aniversari) de l'escriptor i poeta anglès Ted Hughes.
 


Les cançons urgents (Khlämor Records, 2011) va ser la darrera referència discogràfica que el músic lleidatà firmava com a Gasion, el seu alter ego musical que desperta el seu vessant més íntim. El Fill del Mestre, en canvi, és una proposta col·laborativa: "És un disc fet per cinc persones, no tan personal, on cadascú aporta seva manera d'expressar com viu i sent la música. Quan vam entrar a l'estudi, l'única referència que tenien els músics era una maqueta de les cançons amb guitarra i veu, no havíem assajat ni una sola vegada. Començàvem a tocar i a poc a poc anàvem entrant a dins de cada cançó, i quan crèiem que ens anàvem acostant al que estàvem buscant la gravàvem". La voluntat de l'artista era copsar aquesta comunió en l'enregistrament: "Crec que això es capta quan escoltes el disc, està viu, passen coses". Tot i això, Jordi Gasion assegura que el directe serà més potent i diferent del disc. 


I tot i que som a la tardor, estrenem un dels temes més frescos de Cançons per a després d'un diluvi, un amor d'estiu a ritme de soul: "12 dies i un dimarts". L'artista, que està centrat en la sortida del nou disc i la posada a escena de les cançons d'El Fill del Mestre, alhora seguirà endavant amb Gasion, perquè assegura que li dóna "més llibertat".