Achilifunk Sound System, la rumba del segle XXI

Estrenem "Hawayano", el senzill del nou disc que publiquen el 5 de maig

| 28/04/2015 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
De la recerca de sàmplers per a produccions electròniques el Dj Txarly Brown va descobrir la rumba catalana, i l'exploració musical l'ha dut a fer renéixer el gènere al nou segle. Col·leccionista i protagonista de les sessions rumberes barcelonines, Brown encapçala una nova dimensió del projecte que va iniciar el 2006 i que ara es presenta com a Achilifunk Sound System

El concepte 'achilifunk' va néixer el 2007 i des d'aleshores Txarly Brown ha publicat tres discos amb les diferents versions del projecte. L'estadi actual és Achilifunk Sound System, i el proper 5 de maig publicaran el quart lliurament de la saga, Robot caló (Propaganda pel Fet!). "És el primer pas d'Achilifunk Sound System, és un punt de partida. No és imprescindible sentir els discos anteriors per entendre el present. Però als que s'enganxen en aquest punt, poden recapitular per entendre com arribem fins aquí", valora el barceloní. 

Enderrock.cat estrenem el senzill de Robot caló, "Hawayano", una versió de "La noche del hawayano" de Peret i també del tema "El charlatán" de l'Orquestra Panamericana, però amb un posat jamaicà i a ritme de ska dels seixanta.  

La posada en directe va ser ambiciosa amb Achilifunk & Original Jazz Orquestra, formada per integrants del Taller de Músics, però per motius logístics i econòmics era difícil mantenir el projecte. Però amb el mateix esperit, Brown modula cap a una nova sonoritat amb eines més tecnològiques i acompanyat de Sam Mosketón (veu i guitarra), Lalo López (guitarra elèctrica) i Jack Chakataga (baix, Hammond i Rodhes) i amb Rambo a la percussió en actuacions de luxe. 

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais