Arriba la tardor musical al Cafè Slàvia

A l'espai cultural de les Borges Blanques hi passaran Germà Negre, Ix!, Ebri Knight, Xarim Aresté...

| 25/09/2015 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock, cafè slàvia, les borges blanques, circuit folc
El Cafè Slavia és un dels punts culturals de referència de les Terres de Ponent. Una programació estable de periodicitat setmanal proposa grups emergents i consagrats del panorama català. Aquesta setmana engega la temporada de tardor, on actuaran Germà Negre, Ix!, Ebri Knight, Marc Parrot, Xarim Aresté i Sanjosex, entre altres. 

Ix!. Foto: Marta Huertas


Cada dissabte a les 23.30 h la bona música té cita al Cafè Slàvia de les Borges Blanques. L'espai cultural de les Terres de Ponent programa concerts gratuïts i aquesta setmana engeguen la temporada de tardor amb un grup local, el reggae festiu de The Targarians (26 de setembre).

La sala torna a establir vincles amb el Festival Ponent Roots i també amb el Circuit Folc, que portarà a la capital de les Garrigues Germà Negre (31 d'octubre), Artur Blasco & Yannick Lopes (28 d'octubre) i Achilifunk Sound System (5 de desembre).

En total, una quinzena d'artistes d'estils ben diversos, com ara pop d'autor, jazz folk o rock: Sanjosex (3 d'octubre), Xarim Aresté (10 d'octubre), Soweto (17 d'octubre), Marc Parrot (24 d'octubre), Matthew Mcdaid (7 de novembre), els bascos Makala Jazz Funk Band (14 de novembre), Ix! (21 de novembre), Ebri Knight (12 de desembre), Pastorets Rock (19 de desembre) i per Sant Esteve Pau Riba i els Mortimers.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais