Els paisatges sonors d'Àrid

Estrenem una cançó del seu segon disc, 'Town and Country'

| 11/12/2015 a les 14:59h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, velcoro, estrena, àrid
El trio Àrid es mou pel jazz i beu del rock i el folk d'arrel americana. Música moderna sense fronteres, sensitiva i pictòrica. El proper 19 de desembre publicaran el segon disc, Town and Country (Bones Festes, 2015), i a Enderrock.cat n'avancem un tema: "Velcoro". 
Àrid. Foto: Arxiu del grup

El trio jazzístic està format per una tríada de músics que ha actuat al costat de diversos músics als escenaris: Jordi Mestres (contrabaix i guitarra acústica) ha acompanyat Francesc Burrull i Amparo Sánchez; Guillem Callejón (guitarra i pedal steel) ha col·laborat amb David Soler, Chris Cheek, Élena o Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien, i Ricard Parera (bateria, piano de butxaca) ha format part de bandes com La Brigada i també Amparo SánchezAnna Roig i l'Ombre de Ton Chien.

Tots tres es posen al capdavant d'una formació instrumental marcada per la improvisació. Al segon disc, Town And Country (Bones Festes, 2015), segueixen la línia del debut homònim que van publicar l'any passat, però han elaborat moltes més composicions pròpies: "Hi ha molts moments del disc amb sonoritat jazzística pel so del contrabaix i força improvisació, però en altres es pot torçar cap al folk, el pop o el rock una mica feréstec. Tots hem estudiat jazz i música moderna, però tots tres tenim unes arrels molt fixades en el rock i el folk, el que en diuen americana", valoren Àrid



A Enderrock.cat estrenem un tastet del disc, la cançó "Velcoro", que descriuen així: "És un tema contundent i alhora ambiental, paisatgístic a l’inici, i amb una melodia en un segon pla. La cosa es va enfosquint amb l’entrada del riff de guitarra, i amb els loops de sorollets i ritmes de bateria molt trencats". 

El proper diumenge 19 de desembre presentaran el disc a Vilanova i la Geltrú, coincidint amb la publicació en format digital. Properament anunciaran més dates de concerts a través del seu web

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais