Aspencat a la Telecogresca

La nova edició tindrà lloc el 9 d'abril al Parc del Fòrum de Barcelona

| 13/12/2015 a les 16:00h
Arxivat a: Enderrock, barcelona, festivals, telecogresca, aspencat, fòrum
La 38a edició de la Telecogresca se celebrarà el 9 d'abril de 2016 al Parc del Fòrum de Barcelona. L'organització del festival universitari ha posat a la venda els abonaments amb l'anunci del primer artista confirmat: els valencians Aspencat.

Aspencat. Foto: Xepo W. S. 

Des de Xaló (la Marina Alta), els valencians Aspencat inauguren el cartell d'una nova edició de la Telecogresca. Serà la primera vegada que trepitgen l'escenari del festival universitari, que es desplegarà el 9 d'abril al Parc del Fòrum de la capital catalana. Els nou músics del sud presentaran el seu darrer disc, Tot és ara (Halley Records), on consoliden la reivinidicació i les sonoritats electròniques combinades amb el reggae, l'ska i la tradició valenciana. 

La Telecogresca ja ha posat a la venda les primeres entrades a un preu especial de 10 euros (fins a exhaurir existències), i es poden adquirir a través del seu web

L'històric festival ha congregat milers de joves edició rere edició. En els darrers anys hi han actuat grups com Txarango, Zoo, Ska-P, Oques Grasses, Els Amics de les Arts o Els Catarres

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais