Núria Graham, d'estrena al Curtcircuit

'In the Cave' és el nou EP de la vigatana

| 06/02/2016 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock, indie, premis enderrock, curtcircuit, núria graham, ep, in the cave, germà aire
El 12 de febrer Núria Graham inaugurarà un nou Curtcircuit a la sala Apolo de Barcelona. El repertori constarà de les cançons del seu primer disc, Bird Eyes (El Segell del Primavera, 2015), que la crítica dels Premis Enderrock 2016 ha considerat Millor disc en llengua no catalana, però també de quatre noves cançons que formen l'EP titulat In the Cave (El Segell del Primavera, 2016). 

Núria Graham. Foto: Alba Yruela i Pablo Luna


En una entrevista sobre el guardó dels Premis Enderrock 2016 de la crítica a l'#EDR103, Núria Graham ja deixava clar que el seu primer disc, Bird Eyes (El Segell del Primavera, 2015), era només l'inici d'una prolífica carrera musical. També explicava que es cansa de pressa de les cançons, i potser és per això que com a compositora no para quieta i amplia constantment el repertori. 

Als que l'hagin seguit de prop en directe ja els seran familiars les cançons del nou EP In the Cave (El Segell del Primavera), perquè són temes que ja havia tocat als concerts abans d'entrar a l'estudi: "L'hem enregistrat perquè si no sembla que no en quedi constància", valora la vigatana. El programa Sona 9 d'iCat.cat les va estrenar fa uns dies (aquí les podeu escoltar).

En general, totes les cançons de Núria Graham han agafat contundència a l'escenari, i així és com ho han plasmat al nou treball: "M'interessava fer una cosa més fosca i trallera", puntualitza. L'han acompanyat els seus músics habituals, Jordi Casadesús (baixos, guitarres i teclats) i Aleix Bou (bateria, teclats i sàmplers). L'enregistrament s'ha dut a terme al seu local d'assaig, mentre que la mescla s'ha realitzat a Montreal Studio (Navarra) de Hans Krüger, que "hi ha aportat molta marca". 

La Jazz Cava de Vic és un dels locals més estimats tant pels músics com pels melòmans osonencs, i en aquest nou disc hi té un paper rellevant com a font d'inspiració: "Alguns dels temes expliquen coses que han passat allà", valora. A més, la portada de l'EP s'ha fet a la sala. 

In the Cave conté quatre cançons: tres temes propis ("Collage", "I'll Be There" i "Miànigues") i una versió de "Toxic" de Britney Spears: "Jo mai n'havia estat fan, però sempre havia format part de la meva vida. Tinc la cançó al mòbil i la puc escoltar, sempre havia pensat fer-ne una versió i l'he portada al meu terreny". És l'única versió que fa, i assegura, riallera: "Si n'he de fer una i és de la Britney, sí". 

El concert del proper 12 de febrer serà la inauguració del cicle Curtcircuit, i la vigatana compartirà escenari amb els també osonencs Germà Aire. De fet, el bateria del grup va ser el seu professor. 

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais