Els èxits universitaris

Els Catarres, Aspencat i Boikot actuaran el 9 d'abril a la Telecogresca

| 15/02/2016 a les 12:00h
Arxivat a: Enderrock, telecogresca, boikot, els catarres, aspencat, festivals, barcelona
El festival universitari més veterà arriba a la 38a edició amb els grups més populars de l'escena musical del país, des del pop-rock fins a la música electrònica i les sessions de DJ. Amb Aspencat, Els Catarres, Boikot i els productors Yall Vinai, entre altres. 

Aspencat. Foto: Xepo W.S.


Els grans èxits del moment són els protagonistes del cartell de la Telecogresca. El festival universitari establert al Parc del Fòrum de Barcelona arriba el 9 d'abril a la 38a edició. L'organització ha anat variant, sempre formada per universitaris, però l'esperit es manté intacte: apostar per una programació que atreu tots els joves des de diversos vessants musicals.

La gira Supernova d'Els Catarres encapçala el cartell al costat dels valencians Aspencat, que compartiran l'escenari principal amb els madrilenys Boikot.

A l'escenari alternatiu hi actuaran dijeis i productors: el duet italià Vinai i els productors catalans Yall, que han sorprès en les llistes de grans èxits amb el senzill "Hundred Miles", cançó que va aparèixer en un anunci de marca de roba catalana de projecció internacional. Els clàssics de la nit barcelonina DJ Nasty Bass repetiran al festival al costat de Luka Caro, Ruben Rider o José de Rico.

La Telecogresca obre un espai per a bandes emergents i promou el concurs Engresca't, els guanyadors del qual tenen la possibilitat d'actuar a la gran nit, i aquest any els vencedors són Xarxa i Bonk3rs

El cartell d'enguany el tancarà un grup molt especial que acabarà la gira a Catalunya amb aquesta actuació i que s'anunciarà les properes setmanes. 

Les entrades ja estan a la venda a partir de 17 euros.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais