Frank Montasell debuta en solitari

El guitarrista de Marina BBFace & The Beatroots publicarà el seu primer disc

| 13/02/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock, funk, frank montasell, soul, marina bbface & the beatroots, pop-rock, mai és massa
El pop-rock, soul i funk pel qual ha militat sempre Frank Montasell desembocarà en un primer disc en solitari el proper 19 de febrer, titulat Mai és massa (DiscMedi, 2016). El guitarrista de Marina BBface & The Beatroots, Llúmia i Sol Lagarto fa un pas endavant per liderar en veu pròpia una nova banda.

Foto: Juan Miguel Morales


Frank Montasell
és d'aquelles persones que sense música no podrien viure. L'ha acompanyat tota la vida i segons explica "hi ha discos i cançons que ens recorden qui som i d'on venim". Per a ell, Michael Jackson va ser el primer, seguit d'AC/DC i Supertramp

Mai és massa (DiscMedi, 2016) és el seu primer disc en solitari, però el considera un pas més en la seva trajectòria: "És com una continuació de la meva carrera. L’evolució és com el temps, que es dilata i es contrau capritxosament. Ara sento que faig un pas lògic que feia temps que necessitava: defensar les meves cançons amb la veu". 

Pop, rock, funk i soul es posen al servei d'un disc "com els d'abans, amb una secció de vents, cordes, cors femenins i col·laboracions de luxe, realitzat amb molta cura fins a l’últim detall”. El disc arribarà a les botigues el proper 26 de febrer i en format digital a partir del dia 19.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais