Els matisos pop de PinkPoni

L'11 de març publicaran el seu primer disc, 'Diumenges'

| 27/02/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock, debut, pinkponi, núria, cançó, els pets, diumenges, pop
Recordeu la "Núria" d'Els Pets? Doncs ara li ha sortit una germana petita, 21 anys després del seu naixement. La banda de pop d'autor PinkPoni també li dedica el videoclip de la cançó homònima que formarà part del seu primer disc, Diumenges (Satélite K, 2016).
PinkPoni. Foto: Imma Garmendia

Semifinalistes del Sona 9 2014, PinkPoni han cuinat el primer disc a foc lent. Diumenges (Satélite K, 2016) conté onze temes de pop d'autor: "Les cançons transiten entre la llum i la foscor, plenes de sensacions i matisos, i les lletres ocupen un lloc prominent i descriuen històries reals nascudes d'un sentiment", valoren. Una de les cançons és "Núria", n'han fet el primer clip i la descriuen així: "És una cançó d'amor, una revolució interior, una necessitat de canvi vital".  

El disc es va enregistrar el maig del 2015 a Bucbonera Studios, amb la producció de Tomàs Robisco, guardonat als Premis Enderrock 2016 amb el XIV Premi Joan Trayter a millor productor i arranjador musical. 

 

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais