Les sinergies de l'Auditori

Connexions multidisciplinars a la nova temporada de l'espai barceloní

| 25/04/2016 a les 14:59h
Arxivat a: Enderrock, l'auditori, barcelona, nova temporada
Els diversos cicles de l'Auditori de Barcelona uneixen i fusionen la seva programació amb l'intenció de crear diversos projectes transversals al cicle Escenes.

L'Auditori. Foto: Arxiu Enderrock


Més de 300 projectes i concerts connectaran en la nova temporada de l'Auditori per a crear projectes transversals. L'equipament municipal s'encarrega de crear els cicles de Música Antiga amb noms com Isabelle Faust o Pablo Heras Casado, el cicle de Cambra amb Josep Colomé i Enrique Bagaría, Sampler Sèries, Amplificats, Escenes, la nova temporada de la Banda Municipal de Barcelona, el servei educatiu i el Museu de la Música sumats a l'OBC

La temporada inclou músiques de nova creació de la mà de Sampler Sèries on hi hauran moltes estrenes, tan internacionals com nacionals, que inclourà propostes de free jazz electrònica, teatre musical, ensembles instrumentals i es consolida la col·laboració amb el festival Sónar. L'acte inaugural del Sampler Sèries que treballa en col·laboració amb els principials espais d'art contemporani, anirà a càrrec de Plus-Minus centrat en l'obra de Joann Bailie. Per la seva banda, el cicle Amplificats dedicat a les músiques modernes, fa un pas endavant programant més de vint propostes en el món del jazz. Conscient del jazz, però sense oblidar-se del folk, l'Auditori centra el seu focus internacional al cicle That's all Folks amb un ull posat al territori britànic.

Durant aquesta temporada, també s'iniciarà Escenes, una línia de projectes transversals amb altres programacions de l'Auditori. L'esceneogràf i clown Guillem Albà i la pianista Clara Peya inauguraran el cicle amb un nou espectacle conjunt i la cloenda serà un homenatge a David Bowie representat per les coreògrafes i ballarines Les Filles Föllen i el guitarrista Adrià Plana.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais