Pepet i Marieta canta a l'Aplec dels Ports

Els ebrencs publiquen una nova cançó basada en el festival de la comarca dels Ports

| 21/05/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock, aplec dels ports, pepet i marieta, aspencat, obrint pas, la gossa sorda, pau puig
Pepet i Marieta són els responsables de promocionar l'edició d'enguany amb una cançó inèdita que han titulat "Som l'Aplec". Els ebrencs han enregistrat un videoclip acompanyats dels cantants de La Gossa Sorda, Aspencat, Obrint Pas i el dolçainer Pau Puig per engrescar així el públic per al festival valencià.


L'Aplec dels Ports és tot un fenomen musical, festiu i teatral. Del 29 al 31 de juliol se celebrarà la 38a edició del festival al municipi de Villores, a la comarca valenciana dels Ports. Hi actuaran Pepet i Marieta, Zoo, Pirat's Sound Sistema, Égalité, El Diluvi, La Kinky Band, Mire Vives i Borja Penalba, entre altres. 

Els ebrencs Pepet i Marieta, liderats per Josep Bordes, pujaran a l'escenari de l'Aplec dels Ports amb una cançó nova creada per a l'ocasió. Es titula "Som l'Aplec" i ha tingut la col·laboració dels cantants Xavi Sarrià (Obrint Pas), Josep Nadal (La Gossa Sorda) i Kiko Tur (Aspencat) i el dolçainer Pau Puig

L'Aplec té lloc cada any de manera itinerant en una població diferent de la comarca dels Ports, situada al nord del País Valencià. La trobada té dos objectius bàsics: defensar la unitat cultural existent entre les poblacions de banda i banda del riu Sénia i la Franja d'Aragó, i denunciar l'oblit que pateix la comarca per part de les institucions. 

En trobareu tota la informació al web del festival.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais