El Mercat aposta per un nou model

L'èxit de la 28a edició avala els canvis que s'han realitzat enguany

| 19/09/2016 a les 11:36h

El Mercat de Música Viva de Vic ha apostat enguany per traslladar el gruix de les activitats a L'Atlàntida, engegar un dia abans (dimecres 14 de setembre) i reduir el preu de les entrades a 3 euros. El resultat no ha pogut ser millor tant a nivell musical com professional.
Mercat de Música Viva de Vic. Foto: Pere Masramon

L’aposta estratègica del Mercat de Música Viva de Vic per un canvi de model i el trasllat a L’Atlàntida de tota l’activitat artística i firal s’ha vist reconeguda per l’èxit d’assistència de professionals i públic general, que ha omplert la nova seu a les activitats de dia i els concerts des del dimecres dia 14 fins al divendres 16 de setembre. El canvi d'ubicació ha permès concentrar l'activitat dels artistes i professionals en un sol espai, articulant un model de sector que s'adequa millor en el nou terreny, per la seva comoditat i practicitat.

El públic general ha respost molt bé al nou plantejament; l'oferta d'entrades a 3 euros per concert (un preu reduït respecte a anys anteriors) ha fet augmentar l'assitència, i ha convertit la convocatòria en un èxit en tots els aspectes. A més a més, el Mercat no ha volgut prescindir de la tradicional programació “de festival” a El Sucre i la plaça Major, les nits de divendres i dissabte, que han permès veure Est Oest, Quimi Portet i Delafé, entre altres.

"No programem per nosaltres sinó per estructurar el Mercat", va explicar el seu director artístic, Marc Lloret, a la roda de premsa de valoració de la 28a edició. La dimensió del Mercat està adreçada també als programadors municipals: "Busquem artistes interessants per al públic i també per als programadors; artistes del món a qui els interessa entrar al mercat europeu, buscant sempre l'intercanvi amb altres mercats i festivals", afegeix. Durant aquests dies, més de 750 professionals de 21 nacionalitats i de 14 comunitats autònomes s’han reunit sota el nou model de Mercat.



MVLab
El MMVV ha estat l’escenari de la presentació del Pla Integral de la Música de Catalunya, impulsat per la Conselleria de Cultura, que esdevindrà el marc permanent d’interlocució entre el Departament i la resta d’administracions, amb el conjunt del sector de la música per unir sinergies en l’impuls de polítiques estratègiques: potenciar la formació musical, crear públics, impulsar la internacionalització, etc. En aquest context, el conseller de Cultura, Santi Vila, es va comprometre a potenciar i optimitzar els dos mercats estratègics del sector de la música: el Mercat de la Música Viva de Vic i la Fira Mediterrània de Manresa.

El conjunt d’activitats del MVLab va acollir, entre altres, la fundació de l’Associació de Dones de la Indústria de la Música, que divendres va aprovar els seus estatuts, i que neix amb l’objectiu de vetllar pel compliment de la igualtat efectiva entre homes i dones al sector de la indústria musical.
Arxivat a: Enderrock