Una Clementina que s'enlaira

Estrenem una tema del nou duet catalanomexicà

| 15/10/2016 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock
El guitarrista mexicà resident a Barcelona Carlos Montfort i la cantant catalana establerta al Montseny Gina Margarit es van conèixer al metro de la capital catalana, quan ella va improvisar unes cançons amb l'ukelele i ell abans que es tanqués la porta li va demanar pel seu contacte. Així van iniciar una col·laboració que ara fa un any i que té nou cançons a punt d'enregistrar i de volar sota el nom de Clementina. A Enderrock.cat estrenem un avançament del projecte: el tema "Darrere el vent".
Clementina Foto: Carlos Monfort

Carlos Montfort ja fa temps que ha arribat al món musical català. Ell que ha tocat amb la seva convilatana Lila Downs i també amb Sílvia Pérez Cruz, ha estat músic, arranjador i productor per a artistes com Blaumut (va ser el responsable de les orquestracions del concert simfònic de la banda) o Oriol Barri, ara s'atreveix a apropar-se a una proposta més pròpia amb la cantant Gina Margarit, a qui va trobar casualment. Va ser l'espurna, però també saben bé que no només d'atzar viu la música.

"La veu de la Gina triomfarà perquè és molt diferent del que se sent habitualment. Jo la vaig sentir allà al metro, mentre assajava amb l'ukelele, i vaig voler que cantés la peça que estava component en aquell moment, el senzill d'ara, 'Darrere del vent'. Aquella veu havia de cantar la meva cançó. Era una veu rara, ni àmplia ni superpotent, però sí molt especial", assegura en Carlos.

El disc sortirà amb Right Here Right Now el 10 de febrer, després d'una campanya de micromecenatge que comença aquesta setmana. Entre les recompenses hi ha la descàrrega anticipada del disc digital, el disc més les il·lustracions fetes a mà per la Gina, entre les quals la portada del disc; concerts acústics, sigui a casa o en un local d'una colla de gent, i un sopar catalanomexicà, on Carlos aportarà "el meu superguacamole". Al seu web trobareu tots els detalls del projecte. 

 

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais