The Penguins porten "Mr Tambourine Man" al terreny del reggae

La banda celebra 10 anys estrenant clip, documental i disc en vinil

| 17/12/2016 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
El grup de Sant Feliu de Llobregat The Penguins està celebrant aquest any un doble aniversari: els 5 anys de Reggae per Xics, el projecte adreçat al públic familiar, i els 10 anys de la banda. Dissabte 17 estrenaran documental en un doble concert a la seva ciutat, i per ara en tenim un tastet, el clip de la seva versió reggae de "Mr. Tambourine Man" de Bob Dylan.
The Penguins. Foto: Xavier Mercadé

El clip, dirigit per Joan Riera, s'endinsa en el procés d'un concert de la banda, des del moment de carregar la furgoneta fins als minuts previs a sortir a l'escenari, aportant una mirada fresca i propera del que representa un bolo. La banda va enregistrar el vídeo per a "Mr. Tambourine Man" aquest estiu, en tres dels concerts que van fer a Palamós, Setmenat i Calaf. "La idea era transmetre la nostra manera de viure els concerts, per això hi vam voler incloure imatges de diversos moments en diferents actuacions, i ho hem volgut fer amb aquesta cançó, que associem molt al fet de viatjar amb el grup i al tipus de vida que duem com a músics", explica el saxofonista, Eduard Polls.



Després de fer un munt de concerts aquest any, aquesta setmana The Penguins volen posar la cirereta del pastís a la celebració del desè aniversari de la banda, i és que a més a més presenten un documental i el darrer disc en vinil. La presentació del documental The Penguins & Reggae per Xics. L'impuls de la música serà dijous 15 de desembre al cinema CineBaix de Sant Feliu de Llobregat –d'on és la banda–, i el dissabte 17 trauran a la llum l'edició en vinil del disc X i de Reggae per Xics 5 anys en un concert a la nit també a Sant Feliu.

El documental vol descobrir les claus del fenomen Reggae per Xics i fa un repàs per la història de la banda. És, per tant, un recorregut a la intensa trajectòria de The Penguins, que durant aquests anys han apostat per un doble projecte que en tots dos casos revindica la música com a impuls vital i transversal per a totes les edats. I és també una aproximació a la força de la música popular, tal com demostra l'èxit de la proposta Reggae per Xics, que enllaça el potencial del reggae amb el de les cançons tradicionals.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais