Els Pets, La Gossa i Sanjosex per la Diada

Un cop hagi acabat la "V" engegarà la Festa per la Llibertat

| 26/08/2014 a les 07:00h
Arxivat a: Barcelona Sound
La música serà la protagonista al passeig de Lluís Companys la Diada Nacional de Catalunya: aquesta vegada, després de la celebració de la gran "V" que vol omplir de gent la Gran Via i la Diagonal barcelonines, la festa continuarà amb tres concerts.
Els Pets Foto: Juan Miguel Morales

Les tres propostes musicals per a la cita d'enguany a l'Arc del Triomf mostren tres propostes ben diferents de l'escena musical catalana: per una banda es podrà gaudir en directe de les històries musicals de Lluís Gavaldà al capdavant d'Els Pets. Els de Constantí presentaran les cançons de L'àrea petita (RGB Suports, 2013), Premi Enderrock 2014 al millor disc de pop del 2013. I del pop es passarà al punk-rock amb una proposta capdavantera al País Valencià: La Gossa Sorda seran a la Festa per la Llibertat per presentar el seu darrer disc, La polseguera (Maldito Records), publicat al juliol. El final de festa serà per al bandautor Carles Sanjosé: Sanjosex presentarà Festival (BankRobber, 2014), un disc festiu per completar la diada.
Els concerts de la Festa per la Llibertat s'emmarquen dins la campanya 'Ara és l'hora', que continua amb la crida per omplir tots els trams de la Via Catalana 2014, que vol dibuixar una gran V entre la Diagonal i la Gran Via de Barcelona.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais