Barcelona fa espai a Bach

El Bachcelona se celebrarà del 20 al 27 de juliol

| 20/07/2014 a les 13:41h
Arxivat a: Barcelona Sound
El festival, pensat amb la idea de divulgar la música de Johann Sebastian Bach a la capital catalana, arriba amb una programació imaginativa i oberta a nous formats.
Ton Koopman

L'aposta del Bachcelona hi torna, i no només s'ha consolidat, sinó que ha crescut: l'edició d'enguany dobla la programació i fa un significatiu pas cap a la internacionalització de l'esdeveniment. Entre tots els músics participants en aquesta segona edició, destaca poderosament la figura del clavecinista, organista i director d'orquestra Ton Koopman, que obrirà el cicle el 20 de juliol. L'holandès és considert un dels màxims referents en la interpretació de música del període barroc.
La programació depara moltes altres emocions: la violoncel·lista Clara Pouvreau, guanyadora del Festival Bach de Leipzig, l'organista valencià Juan de la Rubia, que va triomfar en la primera edició mostrant com de lluny es pot arribar aprofundint en la tradició improvisativa del barroc; el conjunt Le Tendre Amour, el llaütista alemany Andreas Martin, etc.
Si a aquests noms s'hi sumen espais com la Catedral de Barcelona, la basílica de Santa Maria del Mar o l'Església del Pi, l'encant d'aquesta iniciativa sembla assegurat.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais