Roger Mas: "M'estic entenent amb una guitarra elèctrica"

El 20 de novembre a la sala Apolo 'Torna pel camí de les serps'

| 17/11/2014 a les 10:59h
Arxivat a: Barcelona Sound
Roger Mas proposa un viatge als seus primers temps: el que ell havia ideat com el seu segon disc no es va publicar mai tal com l'havia imaginat. 
Roger Mas Foto: Xavier Mercadé

Fa pocs mesos que ha començat a flirtejar amb una guitarra elèctrica, i ha cregut convenient recuperar allò que mai havia pogut ser amb el seu nou instrument. Ho farà una sola nit i des de l'escenari de la sala Apolo de Barcelona la setmana que ve i l'acompanyaran Arcadi Marcet al baix i Marc Mujal a la bateria.

EDR: Què ha passat perquè ara Roger Mas vulgui fer aquest viatge en el temps?
Roger Mas: Ha passat que tota la vida havia anat amb guitarres de niló, però ara m'estic entenent amb una guitarra elèctrica. Jugant amb ella em vaig adonar que el que em venia de gust fer primer era recuperar un repertori que no es va veure mai en un disc.

EDR: Com és que no es va publicar?
R.M:
Com que el meu primer disc,  Les flors del somni  (Picap, 1997), va ser un èxit comercial... [somriu] la discogràfica no va voler editar el segon. No estava gaire animada. I jo ja tenia tot pensat el disc El camí de les serps , que no era un treball conceptual però sí que tenia un ordre, un sentit. Com que no va poder ser me'n vaig anar amb una sabata i una espardenya als estudis Casafont amb en Ramon Pujol, a fer el disc Casafont (Picap, 1999), on vaig posar cançons del que jo havia ideat com El camí de les serps .

 
  

EDR: Un treball amb 20 temes publicat el 1999...
Roger Mas
: Aquest segon disc va anar una mica més bé i aleshores ja vaig poder publicar En el camí de les serps i els llangardaixos blaus fluorescents cap a la casa de vidre de la Senyora dels Guants Vermells (Picap, 2001), amb  Roger Mas & les Flors . Però hi havia cançons que ja havia publicat, i per tant el projecte tal com havia de ser al principi no ha sortit mai...

EDR: I ara entenem per què 'Roger Mas torna pel camí de les serps'...
Roger Mas:
I la guitarra elèctrica –tot i que jo sempre he defensat molt el niló– és molt adequada per a aquesta primera època, per a aquelles primeres cançons. Tenia moltes ganes de fer un Apolo amb la guitarra elèctrica amb aquest repertori, un disc que no s'ha fet mai –que està dividit en dos discos–, i amb algunes cançons inèdites que eren al repertori original i no van acabar sortint a cap dels dos.
 


EDR: I una mica més tard, el 8 de desembre, seràs a Vic amb la Cobla Sant Jordi...
R.M: 
M'agradaria que no, però segurament serà l'últim amb la cobla. Estem molt animats i tenim moltes ganes d'acabar en un lloc emblemàtic com ho és l'Atlàntida de Vic.
 

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais