Joan Masdéu fa 'Dissabte' a Barcelona

El cantautor es troba immers en una gira de concerts en acústic

| 21/11/2014 a les 11:58h
Arxivat a: Barcelona Sound
El proper dijous 27 de novembre, l'Heliogàbal de Barcelona acollirà una de les dotze actuacions en petit format que Joan Masdéu ofereix aquesta tardor al llarg de la geografia catalana.
 Joan Masdéu Foto: Juan Miguel Morales

Dissabte
(Música Global, 2014) de Joan Masdéu ja va tenir una presentació en elèctric. Va ser a l'estiu, quan el músic va recórrer els escenaris catalans per posar de llarg la seva nova referència. Ara, però, Masdéu s'ha passat al petit format: està immers en una gira en acústic que el farà passar per dotze locals entre els mesos d'octubre i desembre. La gira, que va engegar el mes passat a Torelló, arribarà a l'Heliogàbal dijous que ve.
Dissabte es va enregistrar als estudis Blind Records de Barcelona, amb la producció artística de Santos Berrocal i Flurenci Ferrer i amb Quim Xicoira (baix), Joan López (bateria) i Oest (guitarra). Amb aquest recull de vivències de cap de setmana, el cantautor ha volgut retre homenatge a un dia "que ens prenem per a nosaltres i que no hi som per a ningú més", explica en un comunicat.
A més a més, Joan Masdéu acaba d'estrenar el segon senzill i videoclip de Dissabte, la cançó "El planeta imaginari". Les entrades per al seu concert el proper dijous es poden obtenir a través del web de l'Heliogàbal.

 

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais