Estrena

Germà Negre es vesteix de gala

Estrenem en exclusiva l'avançament del seu primer disc, 'Els àngels fan torrades'

| 06/05/2015 a les 11:02h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Barcelona Sound
Germà Negre
Germà Negre | Haldor Avellan
La formació de Banyoles Germà Negre està a punt de publicar el seu primer llarga durada. 'Els àngles fan torrades' (Halley Records, 2015) serà un recull de versions d'arreu dels Països Catalans, amb els sons del folklore català per bandera. El 8 de maig engeguen gira a la sala Music Hall de Barcelona en el marc del cicle itinerant CurtCircuit, que els portarà a recórrer el país amb els temes del disc i també altres de nous que aniran incorporant al repertori. A EDR n'estrenem en directe una de les cançons: la versió de "Jo vull ser miss" de Guillermina Motta

'Els àngels fan torrades' és una expressió que vol dir que meteorològicament se n'està preparant una de grossa. El cel es torna vermell i augura pluja o vent. Això mateix és el que Germà Negre vol expressar amb el nom del seu primer disc, Els àngels fan torrades (Halley Records, 2015). "Una mica el que volem explicar amb el títol és que al nostre país hi passaran coses. Creiem que passaran coses, ens agradaria que passessin coses", explica Adrià Dilmé (veu i acordió diatònic).

No és habitual que un grup de versions gravi un disc, però els banyolins s'hi han llançat de cap. Agafen cançons que no són les més conegudes dels autors que versionen, i ho fan al so d'instruments tradicionals, sense complexos, per difondre la cultura popular: "Segurament gràcies al mestissatge, a aquesta remoguda que li hem fet, tornem a tenir els instruments tradicionals. També tot el rebombori polític fa que ens estimem més i diguem 'Va, doncs trec la tenora!'".

"Jo vull ser miss" de Guillermina Motta és una d'aquestes cançons que formen Els àngels fan torrades (Halley Records, 2015), versionada amb tenora i acordió diatònic:



Enregistrat als estudis Ground de Cornellà de Terri amb Jaume Figueres, Germà Negre proposen un recorregut geogràfic arreu del territori, al so de cançons que van des de  Joan Pau Giné (Catalunya Nord) fins a  Al Tall (País Valencià), entre altres. Els banyolins han tingut col·laboracions de luxe, com ara Pep Gimeno 'Botifarra', Ivan Gosp d' Aspencat o Marc Serrats 'Xerramequ'

L'inici de Germà Negre es remunta a l'any 2012, quan la Moreneta els va aparèixer i els va amenaçar de mort si no s'unien per interpretar un repertori de cançó popular catalana. Un any més tard van publicar un EP autoeditat amb una prova de les versions que els han dut als escenaris catalans. Ara la revelació es tradueix en el seu primer llarga durada, Els àngels fan torrades.

La presentació oficial tindrà lloc el divendres 8 de maig a la sala barcelonina Music Hall, en el marc del cicle CurtCircuit. El grup intentarà encabir tota la festa del directe al disc de debut, que estarà en descàrrega lliure a través del seu web a partir del mateix divendres.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais