Concert

El repertori personal de David Carabén

El líder de Mishima actuarà divendres 22 de maig al Born de Cançons

| 22/05/2015 a les 07:00h
Especial: Concerts
Arxivat a: Barcelona Sound, Born de Cançons, Mishima, David Carabén
David Carabén
David Carabén | Juan Miguel Morales
Es podria pensar que setze anys liderant una de les formacions de més èxit del país no deixen gaire temps per als projectes propis. No obstant això, ja fa uns anys que David Carabén, guitarrista i cantant de Mishima, procura reservar algunes dates del calendari per oferir concerts en solitari on toca les cançons que li vénen més de gust, les que surten de l'ànima. La propera cita és aquest divendres 22 de maig al Born Centre Cultural.

Ja han passat pel Born de Cançons diversos noms propis com Joan Colomo, Tomeu Penya o Joana Serrat, però alguns artistes encara reclamen el seu lloc a l'escenari de l'antic mercat. El cicle que uneix música i cultura vitivinícola torna a portar el 22 de maig el millor de la terra: per estimular l'oïda, un concert on David Carabén retrà homenatge als clàssics i recuperarà alguns temes del seu grup. Per acompanyar la música, els assistents podran gaudir del maridatge d'una de les denominacions d'origen catalanes, en aquest cas el Terra Alta, del celler Vine.

"En realitat sempre toco en solitari, a casa. Vull dir que és per fugir d'aquesta soledat que toco amb Mishima. Però de tant en tant em va molt bé imposar-me algun concert sense el suport de la banda", explica Carabén. Ell mateix admet que és l'oportunitat per repassar un cançoner allunyat de l'ordre del dia: "És la manera d'interpretar temes que toco en la intimitat, cançons que m'han dut a compondre'n d'altres i cançons que fa temps que van saltar del repertori habitual que fem amb el grup". Què és el millor d'aquests concerts? Ell ho té clar: "Tenen molt a veure amb el que faig per gust, sense que ningú m'ho imposi. Clàssiques, oblidades, universals o desconegudes, totes les cançons que hi toco m'agraden molt".



Fa poc més d'un any, Mishima presentava L'ànsia que cura (The Rest Is Silence / Warner Music, 2014), el setè àlbum de la banda i el que els feia celebrar quinze anys als escenaris. Aquest bagatge musical proporciona prou arguments a David Carabén per enfrontar-se a qualsevol situació. Tot i així, reconeix que concerts com els del Born, on públic i músic estan molt a prop, són els més complicats: "Sovint imposa més un local petit on hi ha contacte directe amb el públic que no pas un escenari gran", explica.

El músic no atura l'activitat, i la gira de concerts de Mishima el mantindrà ocupat tot l'estiu fins ben entrat el setembre, moment en què descansaran abans de posar-se a treballar en el proper disc. De moment, podem tenir ben clar que el concert del Born de Cançons ens deixarà veure la faceta menys habitual del músic, i també unes quantes sorpreses: "Hi interpretaré quatre cançons noves on adapto poemes de Joan Vinyoli i moltes versions de compositors que admiro, com Georges Brassens, Randy Newman, Serge Gainsbourg o Neil Hannon. D'aquest últim en faig una versió de "A Lady of a Certain Age" on he convertit la protagonista en un personatge de la gauche divine!". Les entrades per al concert es poden comprar en aquest enllaç.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais