RIU presenta 'Amb canya!' a casa

El grup del Baix Llobregat s'engresca en una gira col·lectiva en què músics i públic viatjaran plegats

| 31/10/2012 a les 07:00h
Arxivat a: Sons de la mediterrània
Avui dimecres 31 d'octubre el grup del Baix Llobregat RIU, guanyador del Premi Sons 2011, presenta el seu segon disc, Amb canya!, a Sant Boi de Llobregat (Cal Ninyo, 22 h). Aquest serà el primer concert d'una gira peculiar en què el grup i quaranta persones de públic viatjaran junts des d'avui i fins al diumenge 4 de novembre per Catalunya i el País Basc.


Aquest projecte de gira col·lectiva ha sorgit a través del portal de micromecenatge Verkami. Ha estat amb l'ajuda d'aquests mecenes que RIU ha aconseguit més de 6.600 euros per autoproduir-se el nou disc.
A la presentació que es farà avui dimecres 31 d'octubre a Sant Boi hi haurà Artur Blasco, Josep-Maria Ribelles, Borinots Tqt, Luis Peixoto, Pablo Vergara i el músic i productor gallec Fernando Barroso, que han col·laborat en aquest segon treball. També han participat al nou àlbum Carles Belda i Jordi Fàbregas.
Després de Sant Boi, RIU i la seva música popular dels Països Catalans aniran fins a Durango (Kafe Antzokia, 22.30 h), l'endemà dijous 1 de novembre. Divendres 2 de novembre tocaran a Bermeo (Kafe Antzokia, 22 h) i dissabte 3 seran a la sala Jimmy Jazz de Vitoria-Gasteiz (22 h). Acabaran aquesta gira col·lectiva el diumenge 4 de novembre a Lleida (Cafè del Teatre, 19 h). El públic que els acompanyarà a l'aventura el formen els mecenes que han aportat 120 euros al seu projecte de Verkami, que inclouen el transport, l'allotjament de tres nits i les entrades a tots els concerts.
La gira de presentació d'Amb canya! continuarà el 10 de novembre a la Fira Mediterrània de Manresa (20 h). Més endavant també tocaran en el marc del Circuit Folc a les Borges Blanques (24 de novembre) i a Ripoll (8 de desembre).

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais