Toti Soler a València

El cicle Espai Mediterrani, del 28 de maig al 4 de juliol

| 11/06/2015 a les 06:59h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Espai Mediterrani, Toti Soler
El festival musical, gastronòmic i de cultura mediterrània Espai Mediterrani, de València, està celebrant la segona edició. Durant quatre caps de setmana tenen lloc una sèrie d'activitats relacionades amb el Mare Nostrum a l'esplanada del Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat.
Toti Soler i Gemma Humet

Toti Soler
i Gemma Humet actuaran aquest dissabte 13 de juny a València, en el marc de la segona edició del festival Espai Mediterrani, una trobada que vol abastar les tradicions culturals mediterrànies. Ho faran a l'espai música del MUVIM a les 22 h, on presentaran el seu espectacle Liebeslied, un recorregut sensible i profund per alguns dels millors poemes, tant d'autors catalans com d’altres països. 

L'Espai Mediterrani va començar el passat 28 de maig i inclou una gran quantitat d'activitats durant els quatre caps de setmana que dura. El recinte està dividit en cinc espais diferents: el Jocs i Riures, amb actuacions dedicades a l'animació infantil; Imatge i Literatura, dedicat a exposicions i xerrades; Cine, on es projecten pel·lícules els dijous al vespre, i l'Espai Gastronomia, amb cuina mediterrània, presentacions de llibres i tast de vins. 

L'Espai Música és el que presenta més activitats. Fins ara han passat pel seu escenari projectes com l'Orquestra Àrab de Barcelona o el cantant Julio Bustamante. Aquest divendres es reprenen amb l'actuació de Daud Khan Ensemble, un tribut a les músiques d'Afganistan. El dissabte, abans del concert de Toti i Humet, Eliseo Parra presentarà el seu últim disc, El Man Sur, un homenatge a les seves arrels andaluses.

Els diumenges al migdia també hi ha els vermuts musicals: el proper 14 de juny a partir de les 13 h serà amenitzat per Òscar Briz i el següent, el 21 de juny, hi haurà l'espectacle Lluís Llach... una vida de lluita, a càrrec de Borja Penalba i Francesc Anyó

Les properes setmanes destaquen les actuacions de Mara Aranda, NES, Stefano Saletti & Piccola Banda Ikona, Reina Roja, el viatge entre tradició i modernitat dels grecs Kristi Stassinopoulou & Stathis Kalyviotis, els Taksim Trio i, per acabar, l'actuació conjunta de les cantants Yasmin Levy i Montse Cortés. Els dissabtes després dels concerts el DJ Paco Valiente és l'encarregat de tancar les vetllades amb sessions en solitari o acompanyat d'algun dels músics del cartell. Tota la informació  aquí.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais