Josep Maria Ribelles va més enllà

L'arpista presenta nou repertori el 19 de desembre a Mollet del Vallès

| 17/12/2015 a les 07:00h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Mollet del Vallès, folk, Ribelles, Fiveller
Arpista i vallesà, els darrers anys Josep-Maria Ribelles ha dut el so de l'arpa celta i la tradició de l'arpa catalana una mica més enllà. Aquest dissabte 19 de desembre ho continuarà fent presentant un nou espectacle i nou repertori al Fiveller de Mollet del Vallès (22 h, 5 euros amb piscolabis inclòs).


Ribelles
(arpa celta, arpa catalana, mandolina i flabiol) estarà acompanyat al nou espectacle de Marc Vila (percussió), Antonio Meléndez (busuqui), Gerard Alís (sac de gemecs) i Andrea Fernández (flautes). El títol del nou espectacle és Enllà. "M'agrada molt aquesta paraula, com sona i el que significa", comenta l'arpista. El repertori serà en bona part de temes nous. La majoria seran composicions pròpies de Ribelles. I tot i que segueixen patrons i ritmes tradicionals, hi ha molta més creació que a les peces del seu disc Ondines ballen (Armando Records, 2011). El nou repertori es completa amb danses provinents de comarques com el Ripollès i aquelles característiques suites que, combinant músiques pròpies i tradicionals, ja són marca de la casa. "La idea principal d'Enllà és explicar en quin moment creatiu sóc ara i presentar-ho en directe".

Pel que fa a la nova formació, Ribelles considera que "són músics que tenen moltes coses a dir i que amb les seves aportacions permeten obrir el món de l'arpa d'una manera diferent". Algunes de les composicions d'Enllà, a més, formaran part del nou disc de l'arpista, que actualment està produint l'acordionista basc Kepa Junkera al País Basc i que està previst que es publiqui cap a la primavera vinent. També a la primavera, Ribelles participarà al prestigiós cicle de folk Los viernes de la tradición, a San Sebastián de los Reyes.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais