Nou punt de trobada a Vilafranca del Penedès

Marcel Casellas, Pol Aumedes i Pau Puig obren la ronda a Cal Figarot

| 05/05/2016 a les 09:58h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, folk, Punt de trobada, Cal Figarot
Avui arrenca una nova iniciativa a Vilafranca del Penedès. D'aquelles que passen inadvertides als ulls de les masses però que són tan necessàries per a la nostra salut musical. Al bar de Cal Figarot, base d'operacions dels Castellers de Vilafranca, comença a rodar un nou punt de trobada: jam sessions de música tradicional, en dijous i cada dues setmanes, a les 21 h.

Marcel Casellas i Manu Sabaté, retratats en acció al CAT per Lluc Miralles

La gent que després d'un dimecres a la Taverna del Cat tingui més ganes de folk i espontaneïtat, pot anar l'endemà a Vilafrana. Aquest dijous 5 de maig, els Punts de Trobada a la capital de l'Alt Penedès arrencaran amb tres músics de categoria: Marcel Casellas (contrabaix), Pol Aumedes (acordió) i Pau Puig (dolçaina). Dues setmanes després, el 19 de maig, serà el torn d'Iu Boixader (contrabaix), Marçal Ramon (acordió) i Ivó Jordà (gralla). El 2 de juny dirigiran el sarau Joan Tomàs (contrabaix), Joan Solana (teclat) i Manu Sabaté (gralla). I el 16 de juny, aquesta primera temporada es tancarà amb Cesc Martorell (contrabaix), Pau Duran (guitarra) i Arnau Barrios (violí). No cal dir que la participació de tots els músics que hi vulguin tocar serà benvinguda.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais