ON van Pello Ramírez i Xabier Zebeiro?

Els antics components d'Oskorri actuen aquest 20 de maig al CAT de Gràcia

| 20/05/2016 a les 10:00h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, CAT, Pello Ramírez, Xabier Zebeiro, folk
Pello Ramírez i Xabier Zebeiro, antics components del mític grup de folk basc Oskorri, es presenten en duet aquest divendres 20 de maig al CAT de Gràcia (22 h). Hi presentaran el projecte ON, en què recreen sonoritats màgiques amb instruments com la nyckelharpa i l'acordió cromàtic.
Pello Ramírez i Xabier Zebeiro Foto: Iñigo Royo

A l'auditori del CAT encara hi ha rastres de l'emoció desfermada durant el concert-comiat d'Oskorri , el 30 d'octubre passat. Doncs bé, ara dos dels integrants de l'emblemàtica formació, Pello Ramírez i Xabier Zebeiro, tornen en format de duet per presentar ON, un projecte amb el qual volen experimentar i buscar nous horitzons creatius.

El repertori del nou espectacle abasta obres originals compostes expressament per a l'ocasió amb recreacions de temes folklòrics de diversos països. Ramírez i Zebeiro comencen a compartir escenari el 1998 i, a més d' Oskorri, han tocat amb músics com Kepa Junkera o Carlos Núñez.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais