Nou espectacle del grup Coses i la Cobla Sant Jordi

Presentaran el seu disc conjunt a la Fira Mediterrània de Manresa

| 12/07/2016 a les 06:59h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, fira mediterrània de manresa, fira mediterrània, cobla, circuit folc
El grup Coses torna acompanyat de la polifacètica Cobla Sant Jordi. Estrenaran el nou espectacle Així s'encenen al vent a la Fira Mediterrània de Manresa (9 d'octubre, Teatre Conservatori, 12 h) i publicaran un disc que recull les cançons més reconegudes del grup dels anys 70 arranjades per a cobla. 

Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona i Coses. Foto: Juan Miguel Morales

El grup de folk-rock Coses torna a oferir un espectacle amb la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona on repassaran els temes més reconeguts de la formació. El 2015 ja ho van provar amb èxit, i enguany han creat l'espectacle Així s'encenen al vent

La cobla i el grup Coses també han anunciat que durant la primavera passada van enregistrar un disc, que editarà el segell DiscMedi i portarà el títol de l'espectacle, amb 15 cançons, 13 de les quals arranjades per Xavier Guitó. El tenorista Jordi Molina també ha col·laborat amb la producció artística. Asseguren que els temes ens recordaran l'esperit del grup dels anys 70. 

L'espectacle s'estrenarà el 9 d'octubre al matí a la Fira Mediterrània de Manresa i formarà part del Circuit Folc. El concert es realitzarà al Teatre Conservatori de Manresa. 

Coses van enregistrar tres discos abans de la dissolució el 1979: Via Fora! (Movieplay, 1976), Ara és demà (Movieplay, 1977) i Perquè no s'apagui l'aire (Movieplay, 1978). 

La Cobla Sant Jordi torna a trencar les fronteres del món de la sardana i s'apropa a gèneres en què no és habitual sentir aquest tipus de formació. Fins ara han col·laborat amb artistes molt variats, com amb Roger Mas, el grup de dansa urbana Kublik Dance Company, el DJ Mario Nieto, Pascal Comelade, el grup KaulakauClara Sanabras

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais