Flabiols que volen alt

Els Francolins, a Tradicionàrius a Ràdio 4

| 28/01/2017 a les 11:52h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Tradicionàrius, Francolins, Flabiols, Cobla Sant Jordi
Un francolí a Ítaca (DiscMedi, 2017) és el nou i tercer disc de la banda de flabiols Els Francolins. Però no l'han fet tot sols, sinó que els ha acompanyat la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona. El 17 de març el presentaran al Tradicionàrius. Però abans, aquest dissabte, sonaran al programa Tradicionàrius a Ràdio 4
 
Els Francolins i la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona

Un so amable, entranyable i dolç... Un repertori que abarca sambes, marxes, improvisacions... Per conèixer que fan i com sonen Els Francolins, el programa entrevistarà Joan Moliner, flabiolaire i autor de la majoria del nou repertori. El músic parlarà dels origens de la banda, vinculats a una comparsa de carnaval tarragonina; de la seva trajectòria, al llarg de la qual han gravat els discos Flabiol pels descosits (DiscMedi, 2002) i Al Tropicana (DiscMedi, 2004), i, és clar, de la nova col·laboració que han establert amb la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona, que ha suposat un punt més d'elaboració respecte els treballs anteriors. 

Una finestra al món del folk
El programa  Tradicionàrius, en conveni amb el  CAT, es pot escoltar cada dissabte a Ràdio 4, de 14 a 15 h, i es pot escoltar i descarregar a través d'internet  aquí. A més, ofereix entrevistes en profunditat amb destacats artistes de l'escena folk i de la música popular catalana en col·laboració amb el web  Sons de la Mediterrània.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais