Gralles i dolçaines, oli i tradipatxanga

La Trobada de Gralles, Dolçaines i Tabals dels Països Catalans, el 24 i 25 de febrer a Jesús

| 08/02/2017 a les 07:00h
Arxivat a: Sons de la mediterrània
Ja fa uns quants anys que la Fira de l'Oli de les Terres de l'Ebre de Jesús es complementa amb la Trobada de Gralles i Dolçaines dels Països Catalans, organitzada per la Colla de Gralles i Tabals de Jesús. Enguany, la XXII edició de la trobada combinarà cançó de text improvisat, cercaviles i concerts. 
Morena Tradipatxanga actuaran la nit del 25 de febrer al Casal Jesusenc. Foto: Xavier Minguella

El programa d'activitats arrencarà el 24 de febrer amb sopar popular i la VI Trobada de Cançó Improvisada, amb jotes, corrandes, garrotins... L'endemà, 25 de febrer, hi haurà la trobada de grallers i dolçainers pròpiament dita, amb cercavila pels carrers del poble, concert de tarda amb gralles i dolçaines, cercavila nocturna amb La Banda Guillada i, a partir de la mitjanit, concert al Casal Jesusenc amb La Carpeta (duet extret del grup Les Violines), el trio d'adaptacions desvergonyides Morena Tradipatxanga i els PDs Ikké & PdCat. Totes les activitats són d'entrada gratuïta.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais