Llach 50

El 2017 és l'any Llach 50

Es commemora que fa 50 anys que va iniciar la seva carrera i 10 que es va acomiadar dels escenaris

Lluís Llach va debutar un 22 de març de l'any 1967 al Centre Catòlic i Social de Terrassa

Casa Nostra Casa Vostra

Terra i Cultura 2016

Sílvia Pérez Cruz, Lluís Llach i Macaco al Sant Jordi pels refugiats

| 20/03/2017 a les 10:28h
Especial: Llach 50
Arxivat a: Enderrock, llach, llach 50, lluís llach
Lluís Llach
Lluís Llach | Arxiu lluisllach.cat
Aquest dimecres 22 de març farà 50 anys que Lluís Llach va debutar als escenaris: va ser al Centre Catòlic i Social de Terrassa. La seva trajectòria es va allargar 40 anys: el 24 de març del 2017 (ara fa 10 anys) es va acomiadar del seu públic a Verges. Dues commemoracions que s'uneixen sota el projecte Llach 50.

La revista Enderrock 259 (març de 2017) inclou l’article “Repòquer de Lluís Llach”, on es desgranen els cinc perfils públics de Llach: músic, vinyater, novel·lista, solidari i institucional. Cadascun dels perfils ha estat escrit per un especialista diferent: Joaquim Vilarnau, Ruth Troyano, Jordi Cornudella, Francesc de Dalmases i Oriol March. Aquestes són les facetes que es volen reivindicar en el projecte titulat Llach 50, que engega aquesta setmana i s'allargarà durant tot l'any.

En aquesta línia una de les primeres accions es realitzarà demà dimarts 21 de març: l'emissió d'El Matí de Catalunya Ràdio, de Mònica Terribas, es farà en directe des del teatre de Terrassa on Lluís Llach va debutar en públic. Llach serà a l'estudi mòbil en aquest programa especial, en el qual també hi haurà actuacions musicals i entrevistes tant al cantautor com a persones estretament vinculades a la seva trajectòria professional.

Serà una de les primeres accions vinculades a un projecte que s'allargarà durant tot l'any. Podeu seguir tota l'actualitat de Llach 50 a través del web creat especialment per a l'ocasió, llach50.cat, el Twitter o la pàgina de Facebook.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais