Sons de la mediterrània

Coblístics desacoblats

El programa 'Tradicionàrius a Ràdio 4' farà dos programes oberts al públic amb músics 'aventurers'

La cita és al CAT el 30 de març i el 20 d'abril

Jordi Molina, a Tradicionàrius a Ràdio 4

| 28/03/2017 a les 12:00h
Especial: Concerts
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Jordi Guixé, Jordi Molina, Ràdio 4, Tradicionàrius, Florenci Trullàs, Esteve Molero, Xavi Torrent, Jordi León
Jordi Molina
Jordi Molina | Arxiu de l'artista
Avui no és estrany escoltar un flabiol fent jazz o una tenora distorsionada... però no sempre ha estat així. Per celebrar els 40 anys de Ràdio 4 i els 30 de Tradicionàrius, el programa Tradicionàrius a Ràdio 4 realitzarà dos programes oberts al públic amb instrumentistes que han obert nous camins de la cobla al més enllà. La cita és al CAT, el 30 de març i el 20 d'abril, de 19 a 20 h.

Instruments de la cobla que es llancen més enllà de la sardana, aventurant-se en els mons del jazz, l'experimentació contemporània o la música popular ballable. Aquestes aventures musicals, que als anys seixanta van ser fets puntuals sense gaire ressò, ara han adquirit una nova dimensió i una solidesa com mai abans havien tingut.
 
Al primer programa, el 30 de març, hi haurà com a convidats tres protagonistes actuals d'aquest moviment: Jordi Guixé (tenora), Esteve Molero (trombó i director) i Xavi Torrent (flabiol). El segon programa, el dia 20 d'abril, estarà dedicat als músics que als anys viutanta i noranta del segle passat van lluitar perquè l'escenari actual fos possible: Jordi León (flabiol i director) i Florenci Trullàs (trompeta). 

En aquesta segona sessió també hi participarà un músic cabdal en tota aquesta història, el tenorista Jordi Molina, que representa l'enllaç entre els dos moments històrics. La seva incansable labor de recerca i promoció, lligada a la seva vàlua com a instrumentista, han permès que moltes iniciatives i territoris sonors s'obrissin a noves propostes que fa uns anys eren impensables.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais