Festival

Mishima, cirereta del pastís a l'Ítaca, Cultura i Acció

El festival del Baix Empordà anuncia les actuacions de Mishima, Pau Riba i Guillem Roma

El 28 de maig, 17 i 18 de juny i 2 de juliol arriba al Baix Empordà la cinquena edició del festival Ítaca, Cultura i Acció.

«Qui més estima», la flama de la continuïtat de Mishima

| 06/04/2017 a les 17:00h
Especial: Festivals
Arxivat a: Enderrock, Guillem Roma, Pau Riba, Mishima, festivals, Ítaca
Mishima
Mishima | Leila Méndez
El festival Ítaca, Cultura i Acció ha fet un segon avançament del cartell d'aquest 2017 abans de la presentació final de la cinquena edició, mantenint les ganes de reivindicar la cultura com a dret bàsic a partir de diverses propostes culturals de gran qualitat a uns preus assequibles.

La Pujada al Castell del Montgrí s'ha consolidat dins el festival com un espai d'unió entre esport, música i gastronomia. El diumenge 28 de maig a les 10 del matí el polifacètic Pau Riba i Guillem Roma, que acaba de presentar el seu últim disc, Connexions (autoeditat, 2017), oferiran dues actuacions envoltats de natura. Els assistents també podran fer un tast de vins de DO Empordà.



Més endavant, el 2 de juilol, Ítaca es converteix en l'escenari de presentació oficial del nou disc de MishimaAra i res (TRIS/Warner, 2017). Després de les ja mítiques Havaneres de Calella, la platja de Port Bo de Calella de Palafrugell sentirà en primícia els nous temes del grup barceloní, que actua en aquest espai per primera vegada.

L'Ítaca ja havia anunciat l'actuació d'Albert Pla & Tortell Poltrona a l'Auditori Espai Ter de Torroella de Montgrí, el 18 de juny a les 18 h, i la programació del 10è JazzPera amb l'espectacle Joan Chamorro presenta la màgia de la veu i les actuacions d'Andrea MotisRita Payés, Élia Bastida, Alba Armengou, Alba Esteban i Abril Saurí, joves promeses del jazz català.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais