Estrena

Persian Pelican, l'italià que ha versionat Pau Riba

El músic redimensiona “Noia de porcellana” aprofitant la seva visita al Primavera Sound

| 27/04/2017 a les 15:15h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Noia de Porcellana, PrimaveraPro, estrena, Primavera Sound, Pau Riba, Persian Pelican, cançó
Persian Pelican és el projecte d'alt-folk d'Andrea Pulcini
Persian Pelican és el projecte d'alt-folk d'Andrea Pulcini | Arxiu de l'artista
Diuen que cada lloc que trepitges queda dins teu, i un clar exemple d’això és la cançó que estrenem avui a Enderrock.cat, una “Noia de porcellana” interpretada per un italià amb un bocí de Catalunya a la seva motxilla vital. Andrea Pulcini és Persian Pelican, projecte d’alt-folk amb el qual ja ha tret tres discos i, ara, una versió de Pau Riba impecable.



Aquest interès de Pulcini per un dels clàssics de la música en català li ve del seu pas per Barcelona, tal com explica: “Quan sóc a un lloc sempre m’agrada descobrir-ne les arrels musicals”. Pau Riba va ser un dels primers que van “fer un foradet” a la seva orella: “Crec que és un dels pocs artistes que han estat capaços de sacsejar una mica la cultura musical i social amb una visió clara i genuïna”.
 
Quan el músic vivia a Barcelona també se sentia atret per les cançons de Lluís Llach i Ovidi Montllor o els poemes d’Enric Casasses. De tota manera, després de tornar al seu país d’origen veu el català com una llengua “bella, rica i musical” però sense intenció de cantar-hi en continuïtat, encara que “no se sap mai”.

Com diu la dita "roda el món i torna al Born", d'aquí a un mes Persian Pelican tornarà a Barcelona per tocar en el marc del Primavera Sound, concretament a l’àrea destinada als professionals del sector (PrimaveraPro). Hi vindrà a presentar el seu últim disc, Sleeping Beauty (autoeditat, 2016), però també cauran cançons de l’època barcelonina. “Noia de porcellana” segur que no se la descuida.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais