Concursos

El Concurs de Cançó de Salitja, obert a tots els estils musicals

Les inscripcions al concurs estaran obertes fins al 23 de juny

Els artistes hi poden presentar una sola cançó, en català i inèdita

| 11/06/2017 a les 15:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, concurs, Concurs de Cançó de Salitja
Imatge il·lustrativa
Xavier Mercadé
La 39 edició del Concurs de Cançó de Salitja se celebrarà el dia 13 d'agost. Des de l'inici el concurs pretén oferir als músics i cantants de tots els estils musicals la possibilitat de mostrar la seva música a dalt d'un escenari.
 
Els artistes només podran presentar un tema cantat en català, totalment inèdit, i en el directe no es podrà utilitzar cap tipus d'instrument seqüenciat o enregistrat. L'organització posarà a disposició dels participants un piano elèctric, una bateria i amplificadors. A més, es podrà utilitzar qualsevol instrument i caixa de ritmes. 

Tot aquell que s'hi vulgui inscriure ho haurà de fer a través del formulari disponible al web del Concurs de Cançó de Salitja o la pàgina de Facebook. També es pot fer per correu ordinari enviant la cançó en un CD i amb la lletra impresa. I, sobretot, és important especificar l'acompanyament instrumental que es necessita per al tema. 

El divendres 23 de juny serà l'últim dia per fer les inscripcions. La selecció dels artistes que pujaran a l'escenari el dia 13 d'agost anirà a càrrec d'un jurat format per representants del món de la música, les lletres i els mitjans de comunicació. Els escollits s'anunciaran el dia 1 de juliol.  

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais