Concurs Sons

Balkan Paradise Orchestra, tradició balcànica i vents de l'est

Els barcelonins són un dels 4 grups seleccionats per a la final del X Concurs Sons de la Mediterrània

| 21/08/2017 a les 15:00h
Especial: Concurs Sons
Arxivat a: Enderrock, Sons de la Mediterrània, Concurs Sons, folk
Balkan Paradise Orchestra
Balkan Paradise Orchestra | Arxiu de l'artista
Creada a principi del 2015 a Barcelona, la Balkan Paradise Orchestra, també coneguda com BPO, reuneix deu instrumentistes de vent-metall, vent-fusta i percussió. Les joves intèrprets que la formen beuen de diverses influències, però en aquest projecte es concentren en la tradició balcànica de les formacions de vent, amb una sonoritat d’impacte que apliquen també a peces tradicionals com “La gata i el belitre”. En la seva curta però intensa trajectòria ja han actuat moltes vegades, tant en escenaris com en format de cercavila. 

Procedència: Barcelona
Estil: folk-balcànic
Components: Mila González (trompeta), Alba Careta (trompeta), Berta Gala (trompeta), Eva Garín (clarinet), Laura Lacueva (clarinet), Alba Ramírez (trompa), Maria Cofan (trombó), Olivia Casas (tuba), Maria Puertas (tuba) i Eli Fàbregas (percussió).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais