Efemèrides

La veu de regadora de Pau Riba

Pau Riba va publicar fa 50 anys el disc que contenia "Taxista"

La presentació es va fer a La Cova del Drac

| 20/10/2017 a les 08:00h
Especial: Efemèrides
Arxivat a: Enderrock, cova del drac, Pau Riba
Pau Riba
Pau Riba | Arxiu Concèntric
La Cova del Drac, al carrer Tuset de Barcelona, va ser fa cinc dècades un dels centres més bulliciosos de l’activitat cultural a Barcelona. Fundada per l'infatigable Ermengol Passola i pel polifacètic Josep Maria Espinàs, La Cova del Drac va servir d'aparador de la Nova Cançó però també d'altres disciplines musicals i artístiques.

El 20 d'octubre de 1967 hi va tenir lloc, amb la intervenció de Maria Aurèlia Capmany, la presentació del primer disc de Pau Riba, un EP de Concèntric, amb la cançó “Taxista”. Riba no havia estat acceptat a Els Setze Jutges perquè li van dir que tenia “veu de regadora”. El full de promoció del disc, atribuït a Àngel Casas, deia: “Té veu de regadora, però una regadora pot fer florir tot un jardí”.

L'EP de Riba contenia tres temes, un dels quals era la versió original de “Taxista”. A més, també hi havia “El matí de Sant Esteve” i “Aquest carrer m’és prohibit”. L’autor explica que “Taxista” és la primera cançó que aborda el problema de l’atur: ‘Taxista, porta’m al cel,/ és que busco feina i potser al cel n’hi haurà./ Ja la terra és plena de plegats de mans!’. Quatre anys més tard, Riba la va tornar a enregistrar al segon LP del Dioptria (Concèntric, 1971) però amb un canvi substancial a la lletra: ‘Taxista, ja no vaig al cel,/ però no et posis trist i queda’t els diners,/ busca un nou passatge,/ jo me’n vaig a peu...’


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais