Entrevista

Aerial Blacked United volen que t'uneixis al club

Entrevistem Gustavo Pérez, membre del projecte musical col·laboratiu que trenca esquemes dins el món del mètal

Concert de Ghost a la sala Razzmatazz (Barcelona)

| 08/10/2017 a les 08:00h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, Espai Metàl·lic, entrevista, Aerial Blacked United, metal
El quartet Aerial Blacked
El quartet Aerial Blacked | Syd & Hell (Sergi Arise)
Un EP de quatre cançons amb el videoclip de Fucking Machine (autoeditat, 2013) i el disc de llarga durada Breaking Stones (autoeditat, 2016) amb el qual van publicar els vídeos de "The Radar" i "Queens of Nowhere" són el precedent a l'explosió d'un projecte que neix sota uns paràmetres que canvien substancialment els d'una formació habitual. Aquesta marca és Aerial Blacked United.

Quines són les vostres particularitats com a banda?
Gustavo Pérez: Efectivament, és una proposta completament nova, no es tracta de col·laboracions dins un disc del grup o concerts puntuals, sinó que és tot un grapat de cançons amb diferents músics de l’escena del rock i el mètal estatal, sota un paraigua nou i únic, anomenat Aerial Blacked United, amb un compromís social afegit. Amb United hem publicat singles i fins ara han estat més rockers, però tenim algunes cançons preparades per treure els propers mesos on hi ha més mètal i també alguna cosa més melòdica.

Acabeu d'estrenar el videoclip relacionat amb United. Explica'ns com ha anat el tema.
G.P: Sí, el tema es diu "Join the club", i com la resta de les cançons del projecte, està compost per Aerial Blacked. Té un aire molt de rock'n'roll i vam pensar en el Chicho de Mojinos Escozíos per al solo, perquè ens havia dit que li agradava molt el nostre disc Breaking Stones, així que li vam dir de participar a un tema de United i no va badar ni un segon a acceptar. És un gran músic i la seva participació és pur rock'n'roll. A més, és una bellíssima persona i amb ell tot són facilitats. Ho va comentar al seu company de Mojinos Escozíos, Miguel 'El Sevilla', i s'hi va apuntar sense cap problema. La seva participació, amb la lletra en castellà i la seva personalitat, dona al tema un rotllo molt especial i divertit que trobem molt interessant i adient. Com he dit abans, ens agrada explorar. El videoclip es va rodar al Delta de l’Ebre amb Henry Menacho. La idea era crear un ambient una mica boig que destil·lés "Sexe, drogues i rock’n’roll" dins un paisatge obert i amb contrast de colors naturals. No podríem estar més satisfets.

Tinc entès que col·laboreu amb la plataforma HXCHC (Hardcore Hits Cancer). Com funciona aquesta col·laboració?
G.P: A HCXHC es trenquen l’esquena per tirar endavant un projecte benèfic a través de la música hardcore i mètal per ajudar nens amb càncer. Això ens toca la fibra, tots hem patit algun cas proper amb aquesta malaltia i els nens són els que més ho necessiten. A Aerial Blacked United tenim la gran sort de comptar amb figures molt grans dins el rock i el mètal nacional, i és per això que hem decidit col·laborar amb HCXHC. Tots plegats podrem ajudar que es parli de la plataforma potser a llocs on encara no és coneguda. D’altra banda, els oferim els ingressos íntegres de les descàrregues de les cançons de United a través del nostre Bandcamp. Qualsevol que hi vulgui col·laborar pot descarregar-se les cançons del projecte a partir de 25 cèntims.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais