entrevista

Israel Nash: «Dripping Springs és una representació de qui és Joana Serrat»

Parlem amb el músic i productor que ha produït el darrer àlbum de Joana Serrat, enregistrat a Texas

La nostàlgia optimista de Joana Serrat

Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, Israel Nash, Dripping Springs, entrevista, Texas, Joana Serrat
Israel Nash | Arxiu de l'artsita
Cantant, guitarrista i líder de la seva pròpia banda, Israel Nash també fa, de tant en tant, de productor. Tancats durant deu dies a un ranxo-estudi a Dripping Springs (Texas), ell i la seva banda van ser els encarregats de materialitzar en un àlbum les cançons del darrer disc de Joana Serrat en un procés on l'essència de la ciutat queda plasmada a les melodies.

Joana Serrat és una de les artistes de Catalunya amb més projecció internacional, i rep molta influència de bandes nord-americanes. Com adapta la seva música a l'escena estatunidenca?
Israel Nash:
Crec que la música nord-americana és més una idea que un so particular. Es tracta de l'existència humana i de la percepció de la vida. Al final, es tracta de compositors que connecten amb el món que els envolta, que interpreten allò desconegut a través de la seva pròpia perspectiva i projecten aquesta imatge a través d'una cançó. A vegades, d'alguna manera, aquestes cançons i artistes connecten amb els altres i uneixen la gent. La Joana fa cançons d'aquesta manera i fa que la seva ànima vegi i senti el món que l'envolta i això la fa formar part de qualsevol escena que vulgui ser moguda i agitada.

Havies sentit parlar d'ella abans? 
I.N:
La Joana és la meva companya de segell a Loose Music. Em va etiquetar en un post elogiant el meu últim àlbum i vaig pensar que devia tenir bon gust. Així que vaig escoltar el seu treball i vaig quedar hipnotitzat per la seva veu xiuxiuejant i expansiva sobre aquestes ones sonores. Em va semblar molt bo. I pocs mesos més tard, la meva dona va entrar a l'habitació i va dir: "Israel, hi ha una noia d'Espanya que vol enregistrar un disc amb tu". Jo sabia que era la Joana. Em va alegrar que truqués.

Com has treballat en la producció de les cançons?
I.N: Per a un projecte com aquest, una gran part de la producció gira al voltant de tenir les persones adequades, configurar un bon ambient i sentir que allò et permetrà capturar i crear. Així, vam portar la banda i el nostre enginyer Ted Young. La Joana va portar aquestes melodies genials, a les quals vam anar donant forma, i sortien de l'estudi a punt per anar al disc.

La Joana explica que ella, al final, tenia força clar com volia que sonés l'àlbum. Vas prendre moltes decisions?
I.N: La Joana definitivament sap què vol i té una gran determinació. El meu paper era intentar aconseguir que provés alguna cosa nova aquí i allà, i de vegades ella hi estava d'acord i altres no. Però aquesta és la manera com es fa l'art, amb gent que s'uneix i que troba inspiracions col·lectives i singulars. Passi el que passi, els compositors com ella ja estan produint les cançons abans que es facin. Jo he ajudat a dirigir el procés, però el procés es va iniciar abans.

El teu estudi és en un ranxo, lluny de la ciutat i de tot. Quina és la rutina de treball? S'hi crea un ambient especial que es reflecteix als àlbums?
I.N: Sí, per a mi la vibració és el conjunt i la configuració d'un registre. Així que quan els músics ho senten, això es percep en els registres. Per tant, sempre va ser un objectiu meu tenir un espai com aquest per crear i escriure i pensar el país. Allà és on pertanyen les persones penso. A la natura.

L'àlbum es diu Dripping Springs. Quanta de l'essència de la ciutat s'hi veu reflectida?
I.N:
 Dripping Springs és un lloc espectacular i sé que realment va marcar la Joana. En realitat, són la gent i les experiències les que formen un lloc. Una ciutat és molt poc sense aquestes coses, així que Dripping Springs reflecteix molt més que una ciutat. És una representació de qui és ella, una instantània de la seva vida i una experiència que tots vam compartir junts.

Contingut relacionat

Andrea Romanos Roca
04/10/2017

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Xarim Aresté | Gerard Quintana
01/01/1970
El cantautor rocker de Flix presenta el seu tercer treball en solitari i repassa els temes un per un
Anímic | Gustaff Choos
01/01/1970
Sortegem dues entrades dobles per al concert d'Anímic, Tiger Menja Zebra i Catástrofe Blub del 28 d'octubre
Dia de l'aturada general a Via Laietana | Juan Miguel Morales
01/01/1970
De «L'estaca» a «La flama», passant per «Camins» de Sopa de Cabra o «La mestra» de Zoo
01/01/1970
L’ha promogut la comissió ciutadana de l’Any Peiró amb motiu del 75è aniversari de l’afusellament del sindicalista
Lluís Llach | Juan Miguel Morales
01/01/1970
La Universitat de Girona els concedeix la seva màxima distinció | Se'ls reconeixen "qualitat artística i valors humans"
Roger Waters actuarà al Palau Sant Jordi el 13 i 14 d'abril del 2018 | Xavier Mercadé
01/01/1970
Lana del Rey, Roger Waters o Liam Gallagher han anunciat concerts a Barcelona de cara al 2018
Lágrimas de Sangre | Maria García Morote
01/01/1970
La cançó ha aconseguit 60.000 reproduccions a Youtube en 24 hores | "No és tant un tema de territori sinó de gent que vol pensar d'una altra manera i trencar amb el règim del 78", diu
Els membres de Tardor vestits d'alpinistes enmig del barri de Patraix
01/01/1970
Avancem el nou videoclip de la banda: "Nevar a València" | Els valencians publicaran el nou disc, 'Patraix', el proper 20 de setembre
Judit Neddermann i Guillem Roma comparteixen la cançó «Realidad paralela» | Alba Roma
01/01/1970
Estrenem el videoclip de "Realidad paralela", cançó de l'últim disc de l'osonenc | La veu de Judit Neddermann s'entrellaça amb la de Roma en un bolero clàssic que sona atemporal
Foto promocional de Geraint Rhys
01/01/1970
A menys d'una setmana per la Diada el cantautor de Swansea estrena "Visca la Terra" en suport al procés que viu el poble català