ENTREVISTA

Germans Tanner: «El disc és com el cinema i el directe és com el teatre»

Entrevistem Joan Carles Palou, cantant i líder del quartet palmesà, que edita nou disc

| 06/10/2017 a les 10:18h
Arxivat a: Enderrock
Germans Tàner | Arxiu de l'artista
Germans Tanner presenta un nou àlbum, Automòbils per camins daurats (Blau/DiscMedi, 2017). És el segon disc des del naixament del grup, que va debutar amb Incidents (Blau/DiscMedi, 2016). Entrevistem aquesta banda que es mou entre el pop-folk acústic i les harmonies psicodèliques. 

Per als que encara no coneguin la vostra formació, ens podeu explicar els orígens de Germans Tanner?
Joan Carles Palou: El primer disc el vaig fer jo sol. No pensava ni tan sols tocar en directe i tot va partir per la intenció de mostrar composicions noves després d'anys d'haver deixat de publicar amb DRO, amb qui vaig editar tres discos. Iván Tobíass (guitarra), un cop va escoltar Incidents, em va suggerir d'organitzar la banda amb Ester Mas (bateria) i Pepo Granero (baix)... i així la idea esdevingué col·lectiva en lloc d'haver-la concebut com a individual.
 
Aquest és el vostre segon àlbum d’estudi, Automòbils per camins daurats (Blau/DiscMedi, 2017). Com ha estat el procés de composició i gravació d’aquest treball? Què és el que més destaqueu?
J.C.P:
És la segona producció de Mateu Picornell amb els Tanner. Un luxe. Enregistrarem en directe les bases a Diorama Sound i, posteriorment, veus i arranjaments a swing, en un procés que va començar el mes d'abril i que va acabar el mes de juliol. Sempre tinguérem el propòsit de treballar acuradament el tractament de la veu per donar importància als textos i envoltar aquests amb l'atmosfera que vèiem més adequada.



 
Hi heu inclòs una versió de Kevin Ayers, una adaptació al català de "Blaming It All on Love". Us sentiu hereus de la seva psicodèlia? Quina importància creieu que van tenir els músics i artistes residents a Deià a partir dels 60 per a la música actual mallorquina?
J.C.P: Ivan Tobías i jo coneixíem Kevin Ayers perquè venia a escoltar els seus discos quan treballàvem de discjòqueis al, per a una generació, mític bar La Polilla. Jo mateix vaig gravar un disc amb Ollie Halsall, el seu guitarrista, i anàvem a assajar a casa d'en Kevin. Hi ha una influència psicodèlica que sura en el vent a Mallorca des de fa temps. El que ens varen deixar Soft Machine amb Kevin i Robert Wyatt; Daevid Allen, Gong i el seu Bannanamour (Harvest, 1973), Pep Laguarda i tants altres és impagable, igual que és impagable l'esperit mediterrani amb què els vàrem imbuir nosaltres. De fet, la psicodèlia i el surrealisme tenen a veure amb la contemplació i l'esperit hedonista que gastam per aquests indrets. Els músics mallorquins tenen un sentit de la composició i de la melodia que cal destacar i, si no, pensau en els nombrosos grups que han sortit de l'illa i ho podreu comprovar. En aquest sentit, i en tants d'altres, som un continent!
 
El pas del temps és una constant tant a Automòbils per camins daurats com al vostre primer disc, Incidents. Es mostra una atenció especial per aquest fet. La cançó que obre el disc s’anomena "Temps". Què és el que encara no heu tengut temps de fer com a banda?
J.C.P: El pas del temps, el vespre, la ciutat, és present en totes les composicions. Com a grup estem començant i en només un any ja hem publicat dos discos. Ens manca rodar en directe pel país veí. 
 
Escoltant el nou disc es detecta una estima molt gran pels detalls, els matisos, les intencions a cada interpretació. Teniu previst un concert especial per presentar aquest nou àlbum?
J.C.P: Creiem que el tractament de les cançons en directe no han de ser per força iguals al que sona al disc, i per això fem un arranjament una mica diferent. Per dir-ho d'alguna manera, el disc és el cinema i el directe és el teatre. El 27 d'octubre interpretarem en societat una petita mostra del disc a la botiga Xocolat per tal de donar el sus als propers concerts. El primer, al Teatre Sa Congregació de Sa Pobla l'1 de desembre.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Lluís Llach, doctor Honoris Causa per la UdG | Joan Martí
01/01/1970
El músic de Verges ha estat proclamat Honoris Causa, juntament amb el poeta Martí i Pol | El Doctor també ha tocat "Cançó sense nom (on vas)" avalada amb el clam unànim de 'llibertat'
Xarim Aresté | Gerard Quintana
01/01/1970
El cantautor rocker de Flix presenta el seu tercer treball en solitari i repassa els temes un per un
Anímic | Gustaff Choos
01/01/1970
Sortegem dues entrades dobles per al concert d'Anímic, Tiger Menja Zebra i Catástrofe Blub del 28 d'octubre
Dia de l'aturada general a Via Laietana | Juan Miguel Morales
01/01/1970
De «L'estaca» a «La flama», passant per «Camins» de Sopa de Cabra o «La mestra» de Zoo
01/01/1970
L’ha promogut la comissió ciutadana de l’Any Peiró amb motiu del 75è aniversari de l’afusellament del sindicalista
Lluís Llach | Juan Miguel Morales
01/01/1970
La Universitat de Girona els concedeix la seva màxima distinció per la seva "qualitat artística i valors humans" I El músic de Verges ha interpretat un parell de cançons amb el piano durant l'acte
Lágrimas de Sangre | Maria García Morote
01/01/1970
La cançó ha aconseguit 60.000 reproduccions a Youtube en 24 hores | "No és tant un tema de territori sinó de gent que vol pensar d'una altra manera i trencar amb el règim del 78", diu
Els membres de Tardor vestits d'alpinistes enmig del barri de Patraix
01/01/1970
Avancem el nou videoclip de la banda: "Nevar a València" | Els valencians publicaran el nou disc, 'Patraix', el proper 20 de setembre
Judit Neddermann i Guillem Roma comparteixen la cançó «Realidad paralela» | Alba Roma
01/01/1970
Estrenem el videoclip de "Realidad paralela", cançó de l'últim disc de l'osonenc | La veu de Judit Neddermann s'entrellaça amb la de Roma en un bolero clàssic que sona atemporal
Foto promocional de Geraint Rhys
01/01/1970
A menys d'una setmana per la Diada el cantautor de Swansea estrena "Visca la Terra" en suport al procés que viu el poble català