Obituari

Ens deixa Pere Riera, músic i arquitecte del primer Canet Rock

Va morir dijous a Barcelona als 72 anys

Havia tocat i enregistrat diversos discos amb Sisa

Mor Jose Capel, cantant de Color Humano

| 23/10/2017 a les 12:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, obituari, Pere Riera, Sisa, Canet Rock, Orquestra Plateria, actualitat
Pere Riera (en primer pla) i Dani Freixes entrevistats per Àngel Casas al primer Canet Rock l'any 1975
Pere Riera (en primer pla) i Dani Freixes entrevistats per Àngel Casas al primer Canet Rock l'any 1975 | Francesc Fàbregas
El músic, cantant, saxofonista i arquitecte Pere Riera va morir el passat dijous 19 d’octubre als 72 anys. Riera va ser un dels primers joves que es van afegir al moviment de la Nova Cançó als primera anys de la dècada dels seixanta. Tot i que va donar mostra de la seva qualitat i va obtenir un èxit notable, no va gravar mai cap disc i va abandonar la cançó el 1965.

En la seva etapa d’estudiant a l’Escola d’Arquitectura va coincidir amb Albert Batiste, amb qui va travar amistat. A la meitat dels setanta Batiste li va proposar de tocar en una orquestra que s’estava muntant per a un concert únic, el del Cap d’Any de 1974, que va resultar ser el primer de l’Orquestra Plateria.



Amb l’Orquestra Plateria va participar al Canet Rock, on a més va fer feina d’arquitecte. Al costat de Dani Freixes va dissenyar i crear l’escenari i la distribució de l’espai. Ells van ser els que van decidir, per exemple, que l’escenari estigués instal·lat sobre un turó artificial de cinc metres d’alçada, envoltat per quatre torres de so, i emmarcat per una immensa pantalla de tela blanca que s’alçava amb uns 25 metres d’altura.

Com a saxofonista també va tocar al costat de Sisa i va participar en diversos discos seus, entre els quals La Catedral (Edigsa, 1977), Antaviana (Edigsa, 1978) i el darrer, Malalts del cel (Satélite K, 2016).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais