El Ball multimèdia de La Boina i LampeTròn al Tradicionàrius

| 02/02/2007 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
El Tradicionàrius d'enguany ja ha reunit diverses formacions en un mateix espectacle com el cas de Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries i La Romàntica de Saladar. Aquest divendres el grup del Vallés Occidental, La Boina i LampeTròn, de la comarca italiana Quattro Province, actuaran en un concert conjunt anomenat Equivoci / Veus. L'espectacle integra els repertoris respectius amb un afegit tecnològic com projeccions multimèdia i bases electròniques als seus temes. Explicar el paral·lelisme de dues veus properes en esdeveniments i llunyanes en l'espai geogràfic, és la intenció dels músics que han preparat aquest espectacle. Per això han ideat un concert en què les imatges i els sons il·lustren un guió, que va des de la construcció del so, fins al ritual, la festa i el ball. Alhora els dos grups tenen en comú l'interès per renovar el ball tradicional a través de sonoritats i ritmes contemporanis.

Comença el segon mes de Tradicionàrius
Durant aquest mes de febrer el tradicionàrius rebrà els concerts de Jordi Fàbregas, membre d'El Pont d'Arcalís (6 febrer, Luz de Gas), la fusió de músics marroquins i catalans de l'Orquestra Àrab de Barcelona (8 febrer, Auditori), la música d'arrel valenciana de Beniterrània i Brifània (9 febrer, Lluïsos de Gràcia) o la trobada de tabalers amb les formacions de percussió barcelonines Kabum, La República de l'Avern i La Malèfica del Coll (16 febrer, Gràcia). L'espectacle Canya al Ball! també és un dels grans esperats dins el programa del Tradicionàrius d'enguany. Xarop de Canya és una de les formacions que més treballa en la posada en escena, i el dia 16 de febrer, coincidint amb la nit de Carnestoltes, ho demostrarà als Lluïsos de Gràcia amb un espectacle on les transformacions i els canvis de vestuari són constants.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais