backstage

La Casa Cantonera, des del poble i per al poble

Podrien haver-la venut i construir-hi pisos, però en Joanra i l’Anna van decidir fa set anys que la seva casa d’Algemesí seria un lloc on respirar cultura

| 14/11/2017 a les 12:10h
Especial: Backstage
Arxivat a: Enderrock, La Casa Cantonera, backstage, sales, senior i el cor brutal, Gener, país valencià
En Joanra i l'Anna gestionen la sala d'Algamesí
En Joanra i l'Anna gestionen la sala d'Algamesí | Juan Miguel Morales
Algemesí, 2010. A la cantonada entre els carrer Pelaio i Domènec Gamieta. A la vesprà. Miquel Àngel Landete, de Senior i el Cor Brutal, guitarra en mà, busca algun lloc que s’assembli a un centre social o una casa ocupada. Hi ha de tocar aquesta nit. Tot d’una, entre les reixes de ferro, treu el cap Joanra Estellés, meitat de l’ànima de La Casa Cantonera, que ja fa estona que l’espera. A dins, Anna Terrés, l’altra meitat, enllesteix els preparatius per al concert.

I és que La Casa Cantonera és una casa normal que podria haver cedit davant la febrada de la construcció: “Sort que no n’heu fet una finca”, els va felicitar Landete, després d’aquell concert, el tercer que programaven al pati de la casa. El músic valencià explica que encara li dura l’impacte. “És un dels espais més bonics on he tocat, i mira que he tocat a llocs.” Si és dia de concert, al rebedor hi ha exposició temporal. Una paret plena d’articles, discos, fotografies i lletres de cançons, que canvien en funció de l’artista que hi toca.

No és l’únic detall que cuiden: en aquest corral on no caben més de setanta persones es creen universos estètics a mida del convidat on es recrea l’esperit de les seves cançons. Com el dia que els valencians Gener hi van presentar El temps del llop (Mésdemil, 2014) i ells van preparar màscares de llop per a tot el públic i van fer emocionar la banda just abans de sortir a tocar. Aquestes coses, fan en Joanra i l’Anna.

Tothom hi és benvingut. Els més menuts gaudeixen dels concerts a les primeres files, i diuen els que hi han tocat que l’ambient és de silenci i respecte absolut. En acabat, cadascú col·labora amb el que pot o compra el CD; tot el que es recapta es destina íntegrament als músics. La Casa Cantonera no és un negoci, sinó una manera d’entendre la cultura “des del poble i per al poble”. Resistint en un espai lliure per a la creativitat, l’educació i la cultura, de manera acollidora i seriosa.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais