exposició

Homenatge als 40 anys del Calella Camping Rock

Dissabte 2 de desembre s'inaugura una exposició que recorda el primer festival de tres dies de durada fet a l’Estat espanyol, celebrat el 1977

| 28/11/2017 a les 14:00h
Especial: Aniversaris
Arxivat a: Enderrock, 40 anys, Calella Camping Rock, exposició
Calella Camping Rock
Calella Camping Rock | Ferran Sendra
L’Ajuntament de Calella i la revista musical Enderrock presenten una mostra gràfica i sonora inèdita amb motiu del 40è aniversari del festival Calella Camping Rock, que es va celebrar a la capital de l’Alt Maresme del 5 al 7 d’agost de 1977. La sala de l’Ajuntament Vell acollirà del 2 de desembre a l’11 de març una exposició que ratifica la importància de l'esdeveniment, considerat el primer festival de tres dies celebrat a l’Estat espanyol.

A l’exposició s’hi mostrarà per primera vegada els cartells originals, una tria de 25 fotografies inèdites, el projecte i tots els documents oficials i permisos, així com les reaccions dels veïns i de la premsa a través de cartes i retalls de diaris de l’època. A més, s'han recollit els testimonis directes de la vintena de bandes que hi van participar i que mantenen ben viva la memòria del festival –des de Santi Arisa o Max Sunyer fins a Rosendo o el Gran Wymoming–, i s'hi podrà escoltar la banda sonora de les gravacions discogràfiques de l'època i alguns enregistraments inèdits, a través de codis QR.

Per primer cop, es visualitzarà un audiovisual creat expressament amb la banda sonora del segon dia de festival, del qual s'han recuperat les cintes de gravació. La troballa d’aquest material ha estat possible gràcies a la feina de conservació feta per Toni Puig, tècnic de so de Croma i del Calella Camping Rock, que l’ha mantingut durant aquests 40 anys. Puig, a qui està dedicada l'exposició, ja no podrà veure’l perquè va morir el passat 27 d’octubre.

Per contextualitzar el festival de Calella, l’exposició també posa en relleu la importància de l'escena del rock progressiu a Catalunya a través dels festivals amb mes pes de l'època (Granollers, Canet Rock) i la discografia original de les formacions més destacades del rock laietà. La mostra es complenenta amb els LP i cartells originals dels anys setanta.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais