Estrena

«Sol de maig», la depressió primaveral de Paper de Plàstic

Estrenem el primer videoclip de l'àlbum de debut del duet

Presenten el seu nou directe el 9 de febrer al Bunker de Mollerussa

Paper de Plàstic: «L'arbre vermell és el concepte que culmina la nostra lluita»

| 06/02/2018 a les 18:10h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, sona9, estrenes, paper de plàstic, videoclip
Paper de Plàstic
Paper de Plàstic | Arxiu del grup
El duet musical Paper de Plàstic debuta amb L'arbre vermell (autoeditat, 2018), un recull de tretze cançons que pretén convidar a una reflexió sobre la condició humana i les seves contradiccions. A Enderrock.cat estrenem "Sol de maig", el primer videoclip que acompanya l'àlbum.

Aquesta cançó "és la nota discordant del disc, des d'un punt de vista narratiu", expliquen els músics, i afegeixen: "Intenta transmetre un estat d'ànim de malenconia i apatia, però en aquest cas no ho fa a través de cap història, sinó descrivint imatges i evocant sensacions". La lletra parla de la primavera, de com reneix la natura. "És la nostra astènia o depressió primaveral", diuen. El duet vol que es focalitzi l'atenció en les lletres, així que no han volgut gaire artifici en la producció. 

Radiohead, Nirvana, David Bowie, Extremoduro i El Petit de Cal Eril són alguns dels noms que passen pel cap dels components quan se'ls pregunta quines són les seves influències musicals, tot i que, diuen: "Preferim ser nosaltres mateixos en tot el que fem". 



Formen Paper de Plàstic Jaume Esteban a la veu i guitarra i Albert Riu a la bateria. Fins ara, havien publicat un EP, que els va portar a presentar les seves cançons en directe durant dos anys, a més d'aconseguir el Premi Èxit del Sona9 2016. Aquell mateix any, sense tenir encara disc, van guanyar el Premi Carles Sabater a la millor cançó en català i van pujar a tocar a escenaris com la sala Apolo i festivals com el Fringe de Torroella de Montgrí i el BAM-Mercè. 

El 2017 va ser l'any en què van decidir enregistrar el seu primer disc –finançat amb Verkami– i perfeccionar el directe, que presentaran el 9 de febrer al Bunker de Mollerussa. No han confirmat més dates, però aviat es podran consultar al web del duet.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais