Entrevista

Carles Aledo: «La funció d'iCat continua sent única»

El Premi Enderrock Estrella a l'esdeveniment musical de l'any és per a l'emissora iCat, que al setembre va tornar a la FM

Parlem amb Carles Aledo, coordinador de continguts, sobre l'estat actual d'aquesta emissora pública

| 13/02/2018 a les 16:25h

La plantilla d'iCat 2017-2018
La plantilla d'iCat 2017-2018 | Arxiu iCat
Aquest 2017 ha vingut marcat per molts discos, molts concerts, morts desafortunades i nous talents que han florit. Una de les grans notícies de l'any, però, ha estat el retorn d'iCat a la freqüència modulada, i una de les notícies de més actualitat és que l'emissora pública ha rebut el Premi Enderrock Estrella a l'esdeveniment musical de l'any. D'aquesta manera es premia una de les notícies més positives per a la ràdio musical i per a l'escena cultural del país.  

Parlem amb Carles Aledo, coordinador de continguts d'iCat,  per saber en quin estat es troba l'emissora cinc mesos després del seu retorn oficial a la FM. 

Com valoreu el reconeixement de la indústria?
Carles Aledo: Estem molt contents, veiem que la funció d'iCat continua sent única, som l'única emissora que està realment implicada amb la música en català i amb la música que es fa al país en general. A la indústria li és molt útil tenir una ràdio com la nostra.

Quina valoració feu d'aquest gairebé mig any des que heu tornat a la FM?
C.A: Les audiències són molt lentes i tarden a arribar, però a la xarxa ja hi havia molt gent fidel. Sí que és cert que hem recuperat audiència i que molta gent ens ha descobert ara, però tot just acabem de començar. En general, notem que l'oient és allà. Justament avui que és el Dia Mundial de la Ràdio hem preguntat als oients des d'on ens escolten i molts ens diuen que des del cotxe, i això sense la FM és impossible que passi, així que valorem positivament el retorn perquè arribem a més llocs.

Quin és el paper de la ràdio en l'era del podcast, de la informació instantània i de la fertilitat de canals, plataformes i mitjans? Què aporta la ràdio que la faci tan resistent?
C.A: 
La proximitat i el fet prescriptiu són el que la mantenen viva, aconsegueix dirigir-se a l'oient de tu a tu. En el nostre cas, parlem del que es fa aquí exhaustivament en el pla cultural i tenim una immediatesa que, de moment, no tenen plataformes com Spotify. 

Què li espera a iCat d'aquí a final de temporada? Hi ha alguna novetat que es pugui anunciar?
De moment l'objectiu és consolidar el que hem engegat. Sobretot els programes temàtics, els que tenen menys recorregut, que són els de sèries, el de literatura o el dedicat a la música electrònica, i que volem que siguin referents. També volem potenciar les experiències iCat tot ajudant la indústria cultural fent-la més visible. Volem que els teatres, els cinemes i les sales de concerts arribin a més gent, i amb acords amb aquests agents culturals aconseguirem beneficiar-nos per les dues bandes. En els propers mesos treballarem amb nous formats radiofònics, no ens aturem aquí.

Com us preneu que programes com El celobert de Lluís Gavaldà aconsegueixin fer el pas a la televisió?
És important que projectes que han nascut a iCat vagin més enllà, i el fet que la televisió agafi programes culturals sempre és una bona notícia perquè sovint n'hi manquen. Programes com el de Lluís Gavaldà tenen molt de recorregut, i era un programa que havia de ser a iCat, perquè les grans emissores públiques tenen programes semblants amb un prescriptor de categoria, i ara Tv3 ho ha sabut captar. Els experts és l'altre gran programa que també hem volgut potenciar: li hem augmentant les hores d'emissió a tres perquè serveixi com un despertador diferent, no tan centrat a punxar música, sinó a parlar de l'actualitat musical i cultural diàriament. El cas del Delicatessen també és exepcional perquè ja fa temps que va sol, i fins i tot organitza cicles de concerts a la Fàbrica Damm.
Especial: Premis Enderrock
Arxivat a: Enderrock, iCat, Premis Enderrock, Carles Aledo, entrevista

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.