Estrena

Pau Alabajos porta València i Estellés ben endins

Estrenem el videoclip de «Postals», el primer avançament del seu nou disc, 'Ciutat a cau d'orella'

| 06/03/2018 a les 12:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Vicent Andrés Estellés, Postals, Pau Alabajos, videoclip, estrena
Pau Alabajos publicarà aquest any 'Ciutat a cau d'orella'
Pau Alabajos publicarà aquest any 'Ciutat a cau d'orella' | Xepo W.S.
Pau Alabajos té ben situats als seus referents i no els oblida així com així. Aquest 2018 es disposa a homenatjar una de les seves influències poètiques cabdals, la de Vicent Andrés Estellés. Ho farà amb el disc Ciutat a cau d'orella (Bureo Músiques, 2018), que veurà la llum a final de març i del qual avui estrenem el videoclip d'una de les cançons.

"Postals" és un poema extret del Llibre de meravelles d'Estellés que es converteix en cançó d'amor a, entre altres, una ciutat: València. Diu Alabajos: "Vull homenatjar València, passo cada dia pels carrers que s'esmenten al poema, i a més el que em va fer escollir aquesta peça és una imatge tan potent com la d''un amor tan gran com la Seu de Mallorca'".



El músic valencià ha volgut portar Vicent Andrés Estellés a un camp actual, embolcallat d'un pop que poques vegades s'havia combinat amb la seva poesia. El que Pau Alabajos valora dels versos del poeta és que són "directes, col·loquials, sincers, propers i sense grandiloqüències, cosa que els transforma en material sensible".

La sortida del disc coincidirà amb els 25 anys de la mort d'Estellés, una coincidència buscada que concretament es produirà el dia 27 de març en el primer dels dos concerts que el cantautor farà al Teatre Miquelet de València. El 7 d'abril serà la data del seu primer concert al Principat, en el marc del festival BarnaSants a la Seu de Sant Llorenç d'Hortons. 
 

Pau Alabajos publicarà aquest any 'Ciutat a cau d'orella'. Foto: Xepo W.S.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais