Actualitat

Valtonyc vol reincidir amb el seu primer disc

El raper mallorquí s'ha autoeditat el seu àlbum de debut, 11 cançons "agressives i reivindicatives"

El disc surt unes setmanes després de la condemna a 3 anys i 6 mesos de presó

Estrenem «Gegants», una de les cançons del nou disc de Valtonyc

| 09/03/2018 a les 12:28h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, El Reincident, rap, actualitat, disc, Valtonyc
Valtonyc
Valtonyc | Juan Miguel Morales
Si hi ha un artista que aquests dies té la paella (o l'altaveu mediàtic) pel mànec, sens dubte aquest és Valtonyc. Aprofitant la repercussió que malauradament li ha donat la condemna de tres anys i sis mesos de presó per un rap on suposadament enaltia el terrorisme i proclamava injúries i calúmnies contra la corona, avui edita el seu primer disc, que és una declaració d'intencions. L'àlbum porta per títol El reincident (autoeditat, 2018).

En paraules de Josep Miquel Arenas i Beltran, aquestes 11 cançons són "una bomba, vull continuar sent agressiu i reivindicatiu, demostrar que no tinc cap por". Dos dies després de la seva actuació als Premis Enderrock, el raper reconeix que el millor d'aquesta situació és "el suport" que està rebent i prefereix no pensar en lo negatiu perquè es vol centrar a estar bé. 

Aquest disc està tocat pels esdeveniments que el raper ha viscut recentment, que segons ell: "M'han donat més força musicalment, m'ha agradat experimentar amb nous trucs, a més que l'experiència nova m'ha aportat moltes coses sobre les quals escriure". El reincident és el primer disc del balear, que fins ara només havia publicat singles acompanyats de vídeos a youtube.

L'àlbum es pot escoltar via Spotify i Youtube i també es pot comprar online, i els diners que es recaptin aniran destinats a pagar els costos judicials.



 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais