Estrena

Primer tast del pròxim disc de Filippo Landini

El grup de Canet de Mar trenca el silenci després de 4 anys

'Buona sera signora' serà el seu quart disc, que veurà la llum el 16 de març

Els discos d'aquest 2018 (segona part)

| 13/03/2018 a les 12:06h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Estrena, estrena, Filippo Landini, pop-rock
Filippo Landini
Filippo Landini | Julia Marcó i Andrea Lafuente
Després d'un llarg silenci, Filippo Landini torna a aparèixer en el panorama musical català amb el que serà el seu proper disc, Buona sera signorina (Picap, 2018), que veurà la llum el proper 16 de març. El treball, seguint el camí dels darrers discos de la banda, aportarà alegria, energia positiva i grans melodies amb les clàssiques reminiscències sonores dels anys vuitanta.

A Enderrock.cat, per anar fent boca, estrenem "Boig", "Cançons dels anys 80" i "Ciao, ciao", tres temes que formaran part d'aquest nou disc. Hem tingut l'oportunitat de parlar amb Chema Duque, guitarrista del grup, que explica amb més detalls què podem esperar d'aquest nou projecte de la banda: "El disc segueix la línia del treball anterior amb l'optimisme característic dels anys vuitanta. De fet, es podria dir que hem intentat potenciar encara més aquestes melodies alegres".

El guitarrista de Filippo Landini ha explicat també què s'amaga darrere aquests temes que estrenem avui.

"Boig": "És una cançó que va sorgir de manera totalment improvisada. Quan vam començar a compondre ens estàvem complicant una mica la vida, fins que un dia vaig decidir escriure una cançó des de zero que fos senzilla i alegre. Llavors va sortir aquesta cançó que parla de la meva filla, que em fa tornar boig".



"Cançons dels anys 80": "Amb aquesta cançó volem que la gent que ja té una edat torni a recuperar aquella sensació que tenien quan sentien les cançons dels anys vuitanta, que no passen mai de moda. El tema explica la història d'aquella persona que recupera l'empenta que tenia fa trenta anys".



"Ciao ciao": "També va néixer de manera improvisada, arran del nostre productor, que sempre s'acmiada de nosaltres dient-nos ciao, ciao. Un dia m'ho va dir i em va passar pel cap fer una cançó sobre aquest concepte. Ho vaig proposar als altres membres del grup i al cap de cinc minuts ja teníem la idea del tema".



Des del seu darrer concert, que va tenir lloc l'octubre del 2014, no hem tornat a tenir notícies de Filippo Landini. En aquell moment presentaven el que fins ara ha estat el seu últim disc, Som com som (Picap, 2013), amb una gran acollida per part del públic i els mitjans de comunicació gràcies a l'èxit del senzill “Com som”, cançó que es titula igual que el disc i que va entrar a totes les emissores del país com a capçalera del programa Com som de TV3. Chema Duque explica el motiu d'aquesta aturada del grup: "Necessitàvem un descans per veure com enfocàvem el nou disc, fins que vam tornar a tenir les energies per posar-nos-hi".

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais