Estrena

Atzembla obre les «Finestres» al punk i el funk

Estrenem "Finestres", una cançó del nou disc d'estudi del grup, 'Instint', que veurà la llum el pròxim 20 de març

Quins han estat els clips en català més vistos el 2016 a YouTube?

| 14/03/2018 a les 20:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, hardcore, punk, funk, Atzembla, estrenes
Atzembla
Atzembla | Andreu Vélez Guillén
El proper 20 de març es publicarà Instint (autoeditat, 2018), tercer llarga durada d'Atzembla. Aquesta vegada el septet de l'Horta del Nord ha investigat en noves sonoritats, deixant de banda la dolçiana per submergir-se en la contundència del hardcore i la cadència del funk. A més, les peces d'aquest nou àlbum s'han enriquit amb les col·laboracions d'Atupa i l'actor Francesc Anyó.

Per amainar l'espera del llançament, a Enderrock.cat us presentem "Finestres", un nou single del disc on temes tan vitals com la complicitat, la salvació i l'esperança formen la lírica d'aquesta peça que surfeja entre riffs de guitarra i on la línia del baix o els arranjaments de vents acaben de donar forma a un tema que aporta frescor al seu repertori.



Atzembla es va formar el 2008 a l'Horta del Nord amb una combinació musical que barrejava punk, rock i ska. El seu debut discogràfic va ser Arrels (autoeditat, 2010). Dos anys després van publicar El teu viatge (Propaganda pel Fet!, 2013), un àlbum produït per Miquel Gironès d'Obrint Pas. El grup va endurir la seva proposta, accentuant els tocs punk, amb l'EP Cors armats (ecords DK, 2016). Aquestes sonoritats s'han mantingut en el seus darrers senzills, "La mà invisible", "Udol" i "Pólvora".

D'altra banda, Atzembla manté el compromís social amb Instint (autoeditat, 2018), on les seves lletres aborden temes com el control de les grans empreses sobre la privacitat a internet o les càrregues policials de l'1 d’Octubre a Catalunya, combinats amb continguts de caràcter més intimista i personal. 

La posada de llarg de l'àlbum tindrà lloc a la sala Rock City d'Almàssera (l'Horta del Nord) el proper 6 d'abril, on el grup estarà acompanyat per altres dos grups valencians: Funkiwis i Contra-Band.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais