Darrers dies per presentar-se al III Premi Teresa Rebull

Adreçat a produccions musicals en cultura popular i tradicional

Concert de Maika Makovski a la sala Apolo de Barcelona

Balkan Paradise Orchestra guanyen el X Concurs Sons de la Mediterrània

| 15/03/2018 a les 10:14h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Fira Mediterrània, Premi Teresa Rebull
CarMenKa, de Maika Makosvki, va ser el projecte guanyador del II Premi Teresa Rebull
CarMenKa, de Maika Makosvki, va ser el projecte guanyador del II Premi Teresa Rebull
Aquest divendres 16 de març a les 15 h s'acaba el termini per presentar propostes al III Premi Teresa Rebull. El projecte guanyador rebrà 5.000 euros i una estada de creació, i s'estrenarà durant la propera Fira Mediterrània, que se celebrarà a Manresa del 4 al 7 d'octubre. 

El Premi està convocat pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la Fira Mediterrània de Manresa, amb la col·laboració de l'Espai Marfà - Ajuntament de Girona i la Fundació Privada Casa de la Música del Gironès. Té per objectiu donar suport a projectes musicals que trobin en els elements de la cultura popular i tradicional el seu eix creatiu, col·laborant en el finançament del procés de producció: arranjaments, direcció, escenografia, assaig i implantació en escenari, etc. Els projectes han de tenir com a resultat la presentació en directe d’un espectacle musical, sense perjudici del diàleg amb altres disciplines artístiques. Podeu consultar les bases completes del Premi en aquest enllaç.

L'any 2016 la primera edició del Premi Teresa Rebull la van guanyar Carles Belda i Sanjosex pel projecte Càntut, en què treballaven cançons de tradició oral extretes del cançoner online homònim. El 2017 el projecte guanyador va ser CarMenKa, on la rockera mallorquina Maika Makosvski recreava lliurement les seves arrels andaluses i macedònies acompanyada de músics de molt diversa procedència.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais