Actualitat

De Youtube a l'èxit, 10 casos en la nostra música

Us presentem 10 casos propers d'artistes que han assolit la popularitat a través de la plataforma de vídeos online

Fenòmens com P.A.W.N. Gang, Dàmaris Gelabert o Bad Gyal representen aquí aquesta altra via per donar-se a conèixer

Els 50 videoclips infantils més vistos de la història

| 12/04/2018 a les 09:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Alicia Rey, Koers, Mainasons, Suu, youtube, Pawn Gang, Animal, Miki Santamaria, Bad Gyal, Lory Money, Dàmaris Gelabert
P.A.W.N. Gang
P.A.W.N. Gang | Juan Miquel Morales
Enrere han quedat els temps en què les úniques maneres de donar-se a conèixer eren els directes, la ràdio i el discos. Internet ha creat noves eines i espais on, amb menys recursos que mai, es pot arribar a més gent de la que l’antiga indústria hauria somiat. Des del sofà de casa, al cotxe, al carrer o un estudi casolà millor del que John Lennon va poder tenir mai, són moltíssimes les persones que s’animen a gravar-se cantant, tocant o ballant, buscant fer-se un lloc en l’univers de les xarxes.
 
Us proposem una llista d’alguns dels exemples més rellevants de casa nostra, on Youtube és ple música que representa la riquesa, la diversitat i el potencial del mapa musical català.

P.A.W.N. GANG
Un dels grups que representen millor el fenomen del trap català i que més han contribuït a popularitzar aquest gènere a Catalunya és P.A.W.N. Gang. Des del 2011 la popularitat d’aquest grup barceloní no ha parat de créixer gràcies als seus videoclips penjats a Youtube, on acumulen 37.487 subscriptors i el seu videoclip "Cac Blac" ha arribat a quasi un milió i mig de reproduccions.



BAD GYAL
La cantant, productora i compositora de Vilassar de Mar Alba Farelo va iniciar el 2016 el seu projecte Bad Gyal a Youtube amb diferents covers i col·laboracions que de seguida es van convertir en fenomen. Des del trap, el dancehall o el r'n'b els seus videoclips acumulen més de 25 milions de visualitzacions i el seu canal a Youtube té ja mes de 92.000 seguidors.
 


DÀMARIS GELABERT
Tal com explicàvem fa uns dies en aquest article, el fenomen de la música infantil a Youtube té en Dàmaris Gelabert la seva representant de més èxit a Catalunya. Amb 64.595 subscriptors, els seus vídeos acumulen més de 70 milions de reproduccions, i es converteix així en un dels projectes amb més rellevància de l’escena musical catalana a la plataforma audiovisual.
 


MAINASONS
Igual que Dàmaris Gelabert, el grup de música infantil Mainasons és un altre exemple de la rellevància d’aquest gènere a les xarxes. I és que la fusió d’actualitat i tradició que proposa el trio suma més de 23 milions de visualitzacions a Youtube i més de 24.000 subscriptors.
 


MIKI SANTAMARIA
Conegut a casa nostra per ser el baixista de Doctor Prats, el músic de Terrassa té una llarguíssima i exitosa trajectòria com a baixista, acompanyant i gravant amb músics de referència tant de l’escena nacional com internacional. Amb 102.389 subscriptors i milions de visualitzacions al seu canal de Youtube, la repercussió dels seus vídeos de solos, covers i col·laboracions amb el baix han convertit el músic català en un referent d’aquest instrument a les xarxes en l'àmbit local, nacional i internacional.  
 


LORY MONEY
El raper senegalès Dara Dia va obrir al 2011 el seu canal de Youtube i des de llavors els seus vídeos han tingut quasi 50 milions de visualitzacions. Amb la seva particular visió de l’actualitat que l’ha portat a fer vídeos sobre el procés o el Pequeño Nicolás, Lory Money acumula desenes de milers de seguidors que l’han portat també a fer gires amb èxit arreu de l’estat.
 


ANIMAL
Amb quasi quatre milions de visualitzacions al seu canal de Youtube, els orígens del grup Animal es poden seguir a Youtube. El seu líder i cantant Gerard Aledo, rere el nom de Sr. Smizz, tenia un canal de Youtube l’èxit del qual es va traslladar a Animal, on el seu videoclip de "Només amb tu" acumula quasi dos milions de visualitzacions.
 


KOERS
En l’èxit del grup lleidatà de reggae liderat pel nigerià Kelly Isaiah hi van tenir molt a veure les seves live sessions del seu canal a Youtube. Koers, que va treure el seu primer disc l’any passat i que va ser el grup teloner de la presentació de l’últim disc d’Els Catarres, acumula centenars de milers de visites al seu canal i representa la rellevància dels nous formats que permeten les xarxes.
 


ALICIA REY
Abans de l’èxit de Sense Sal, la cantant terrassenca Alicia Rey ja tenia la seva repercussió a Youtube amb el seu canal. Amb covers originals i casolanes, Rey acumula milers de seguidors. Amb col·laboracions de proximitat i una estètica característica el seu canal ha arribat a sumar quasi 500.000 visualitzacions.



SUU
La jove cantat barcelonina és un altre bon exemple de com les xarxes i Youtube s’han convertit en un espai perquè nous talents es puguin donar a conèixer. A través d’Instagram i Youtube, Suu s’ha convertit en un fenomen que acumula milers de seguidors i visites que l’han portat a iniciar una carrera discogràfica que es presentarà el proper 13 d’abril a la sala Apolo en el marc del festival Curtcircuit.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais